Mal tu byť Volkswagen, nakoniec u nás zakotvia Číňania.
V prípade baterkární ide o miliardové investície, približne od jednej do troch miliárd eur.
Volkswagen ruší fabriky na výrobu batérií aj elektroáut, prepúšťa a nedarí sa mu ani s vývojom softvéru.
Nová ministerka hospodárstva má za sebou viaceré stretnutia so zástupcami energetických firiem.
Spoločnosť hovorí, že pre pomalší rozvoj elektromobility v Európe zatiaľ "neexistujú obchodné dôvody", aby o ďalších lokalitách pre novú továreň v Európe aktuálne rozhodovala.
Máme šťastie a žijeme v takej časti sveta, že máme plné domácnosti. Aj vecí, ktoré nepotrebujeme, tvrdí Simona Hlaváčová.
Výstavba továrne by mala začať v roku 2024.
Panasonic chce zvýšiť svoju kapacitu výroby batérií na 200 gigawatthodín ročne do marca 2031. To je približne štvornásobok jeho aktuálnej výroby.
Nová "baterkáreň" bude stáť v nemeckom Heide. Po plnom nábehu produkcie dokáže vyrábať batérie až pre milión elektromobilov ročne.
Volkswagen úplne nezavrhol novú baterkáreň v Poľsku, Maďarsku, Česku alebo na Slovensku. Rozhodne sa neskôr podľa toho "kto mu ponúkne viac".
Jeden zo šiestich nových európskych závodov koncernu VW na akumulátory mal stáť v krajinách V4. Asi sa tak ale nakoniec nestane.
InoBat oznámil ďalšie strategické partnerstvo - tentokrát s americkou divíziou čínskej spoločnosti Hefei Gotion High-Tech Power Energy.
Po viac ako roku dal o sebe opäť vedieť batériový startup so slovenským pozadím.
Veľké batériové fabriky už stoja, alebo sa stavajú prakticky vo všetkých okolitých krajinách.
Spoločnosť Porsche Smart Battery Shop plánuje v Hornej Strede pri Novom Meste nad Váhom investovať takmer 195 miliónov eur.