Blanár zdôraznil, že daná investícia je pre Slovensko dôležitá z hľadiska prechodu na elektromobilitu.
Do Northvoltu investori "naliali" postupne takmer 15 miliárd eur. O väčšinu z nich teraz prídu.
Spolu s klesajúcim záujmom o elektromobily v Európe prehodnocujú automobilky aj výrobu batérií.
Aktivisti sú si istí, že fabrika sa nepostaví.
S výstavbou vlastných baterkární už neváhajú ani slovenské firmy.
Chceme byť dobrý susedom a ohľaduplným partnerom preto spolu s baterkárňou prinášame do regiónu rozvoj a nové príležitosti pre miestnu komunitu, povedal šéf InoBatu.
Je to jedna z najväčších investícií na Slovensku.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Záujmy vlády a záujmy občanov sa nie vždy stretnú. Z baterkárne, ktorá by mala vyrásť v Šuranoch, mala veľkú radosť ministerka Denisa Saková, nie však občania.
Výstavba baterkárne v Šuranoch sa komplikuje.
Pod petíciu za zákaz výstavby baterkárne v Šuranoch sa podpísalo už viac ako 11-tisíc obyvateľov Bánova, Šurian, okolitých obcí, ako aj obyvateľov miest i obcí z celého Slovenska.
Politici sa pochytili aj kvôli novej baterkárne zo Šurian alebo právomociam samospráv.
Baterkáreň Northvolt má problémy s kvalitou, rozbehnutím výroby a podozrivo jej zomierajú zamestnanci.
Mesto Šurany preto k plánovanej investícii zvolalo minulú stredu popoludní do Spoločenskej haly verejné zhromaždenie.
Vzhľadom na klesajúci záujem o batérie a problémy s nábehom výroby Northvolt zrejme úplne zruší plán na výstavbu druhej továrne vo Švédsku a zredukuje plány na výstavbu baterkárne v Nemecku.
Pôjde o najmodernejšiu fabriku na výrobu batérií pre elektromobily, ktorá bude spĺňať najprísnejšie ekologické štandardy.
Ide o veľkú baterkáreň v Šuranoch.
Česi sa snažia dohodnúť s investorom "z demokratickej krajiny", ktorý by u nich mal postaviť baterkáreň za vyše 8 miliárd eur.
AAC, spoločný podnik Stellantisu a Mercedesu-Benz, sa chce zamerať na vývoj lacných batérií pre cenovo dostupnejšie elektromobily.
Slovensko sa spustením výroby vo Voderadoch stáva po Švédsku, Nórsku, Nemecku a Francúzsku piatou európskou krajinou, ktorá dokáže vyrábať certifikované batériové články s európskym know-how.
Mal tu byť Volkswagen, nakoniec u nás zakotvia Číňania.