Ateca prichádza s dvomi novými benzínovými motormi. Oba sú slabšie, než 300-koňový benzínový agregát, s ktorým pôvodne prišla na trh.
Koncern Volkswagen pod vedením Herberta Diessa verí už len na elektrickú budúcnosť. Spaľovacie motory v nej miesto nemajú.
MARTIN MAJERNÍČEK: Počúvame síce o tom, že benzínové motory sú zlé a naftové ešte horšie, no faktom ostáva, že nemáme technológiu, ktorá ich nahradí.
Emisný škandál Volkswagenu spustil lavínu. Európska únia zmenila spôsob testovania a problémy s plnením limitov majú odrazu viaceré nové vozidlá.
Kauza Dieselgate spustila lavínu, ktorá sa doteraz nezastavila. Okrem toho sa blíži platnosť novej emisnej normy Euro 6d a Európska únia zavádza aj novú metodiku merania spotreby WLTP. Pre BMW to znamená škrty v ponuke motorov. Naftové však zostávajú.
Postrach majiteľov naftových áut, problémový filter pevných častíc, sa pravdepodobne dostane aj do výfukového traktu zážihových motorov. Predstava o čistote benzínových motorov je totiž len mýtus.