Na otázku, aký je ideálny výkon auta, neexistuje univerzálna odpoveď. Nemecký autoklub ADAC však našiel kritérium.
Americký poisťovací inštitút otestoval štrnásť systémov na kontrolu pozornosti vodiča. Výsledky sú alarmujúce.
Už viacero štúdií potvrdilo, že dotykové obrazovky nahrádzajúce klasický hardvér, odpútavajú pozornosť vodičov od riadenia. Vraj sú horšie ako drogy.
Vlani sa bezpečnostných testov Euro NCAP zúčastnilo len 17 nových áut. Môžu za to tak trochu aj elektromobily.
Čo by sa tak dalo ešte zlepšiť na systéme trojbodových bezpečnostných pásov, ktoré majú už 65 rokov?
Automobilky sa snažia, no každá technológia je bezmocná, ak ju vodič vypne.
Automobilka známa špičkovou bezpečnosťou si myslí, že to s varovaním vodičov „prestrelila“. Systémy sledujúce pozornosť im budú dôverovať viac.
Požiar ďalšie obrej lode s elektromobilmi otvára nové otázky bezpečnosti námornej prepravy. Odpovede nebudú lacné.
Nie je to nič príjemné, ak sa ktosi „lepí“ na kufor vášho auta. Subaru si myslí, že takémuto stresu by sa dalo zabrániť.
Dodávky na rozvoz tovaru síce nemajú vyššiu mieru nehôd, ale pri zrážke sú "agresívnejšie". Preto Euro NCAP sprísnilo metodiku hodnotenia ich bezpečnosti.
Ešte predtým, než dôjde ku crashtestom s figurínami, testuje Toyota bezpečnosť pomocou digitálnych modelov. Ten najnovší dokáže zázraky.
Nové elektrické SUV Volvo EX90 má byť najbezpečnejším autom na svete. Pomôže mu laserový radar.
Prílišná snaha o inovácie môže byť občas kontraproduktívna. Teraz sa k nej priznáva Volkswagen.
Nové elektrické Volvo EX90 má byť najbezpečnejším Volvom histórie. Platiť to bude aj o jeho autopilote.
Vďaka prednému zelenému brzdovému svetlu chodci včas zistia, či ich prichádzajúce auto pred priechodom registruje a spomaľuje.
Nová generácia systému Subaru EyeSight so stereokamerou a s umelou inteligenciou má znížiť nehodovosť rýchlejšie ako autonómne riadenie.
Nová technológia, ktorá sa zatiaľ objavila len v prémiových modeloch, by mohla zamieriť nižšie.
Európski vodiči sa už môžu tešiť vo svojich autách na povinné obmedzovače rýchlosti, alkoholové testery a masívny zber jazdných dát.
Volant je takmer posvätným rozhraním medzi autom a vodičom. No v budúcnosti môže byť ešte dokonalejší.
Americký inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky IIHS zverejnil zoznam najbezpečnejších áut vlaňajších crashtestov. Mnohé poznáme aj z Európy.