Chodec nemá na prechode absolútnu prednosť, hoci si to mnohí myslia.
Bezpečnosť v doprave by mala byť vždy na prvom mieste. Najviac ochrany pritom potrebujú najzraniteľnejší účastníci premávky. Ich viditeľnosť v tme je závislá od reflexných prvkov.
Čakajú nás nielen digitálne vodičáky a jednoduchšie cezhraničné vymáhanie pokút, ale aj tvrdšie podmienky pre začiatočníkov a sprísnenie zákazu vedenia motorového vozidla.
Od dnes, stredy 1. februára, spúšťa polícia dopravno-bezpečnostnú akciu Reflex, zameranú na vodičov, chodcov aj cyklistov.
Bratislava a Košice získali granty vo výške 25-tisíc dolárov. Maľbami na cestu by malo dôjsť k zvýšeniu bezpečnosti na ceste.
Nová technológia, ktorá sa zatiaľ objavila len v prémiových modeloch, by mohla zamieriť nižšie.
Komunikácia medzi autami je možná už dnes. Continental chce ísť ešte ďalej.
Chodci a cyklisti sú najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky. Toyota si však myslí, že nové adaptívne svetlá by mohli pomôcť.
TOMÁŠ BAKOŠ: Európske regulácie prikazujú čoraz väčší zoznam povinnej výbavy do áut. Dôvod? Bruselskí úradníci majú ambiciózny plán - skoncovať so smrteľnými nehodami na cestách.
Úrad vyhlásil, že v prípade oboch vyšetrovaní určí závažnosť problémov a vyhodnotí potenciálne bezpečnostné problémy.
S obmedzením maximálnej rýchlosti áut prišlo ako prvé Volvo. Premýšľajú nad ním aj ďalšie automobilky a pozdáva sa dokonca aj politikom.
Čo treba dieťa naučiť pred jeho prvou cestou do školy? Nezanedbajte to; môžete predísť autonehode a zabrániť tomu, aby sa vaše dieťa zranilo.
Odstránením kolón mali takzvané inteligentné diaľnice vo Veľkej Británii priniesť zníženie emisií. Kolóny síce zmizli, no počet nehôd vzrástol.
Počet elektrifikovaných áut stále rastie a s tým aj riziko ohrozenia chodcov. Elektromobily, hybridy a plug-in hybridy totiž pri nízkych rýchlostiach vôbec nepočuť. Vyriešiť to má špeciálny výfuk spoločnosti Tenneco.
Všetky nové autá by už o niekoľko rokov mali mať na palube už v základnej výbave asistenčné systémy na zabránenie nehody, prípadne na zmiernenie jej následkov.
Na Slovensku sa nejazdí bezpečne. Stretávame sa s aroganciou, namyslenosťou, s častým prekračovaním rýchlosti. V minulom roku zahynulo následkom dopravnej nehody 259 ľudí.
Ľudia, najmä na dedinách, sú so svojimi bicyklami spätí a často si neuvedomujú, že sú účastníkmi cestnej premávky. To znamená nebyť pod vplyvom alkoholu.
Ak vodiča po jazde na červenú prichytí policajt, hrozí mu bloková pokuta 100 eur. Ak ho na tento vážny prehrešok upozorní vlastné dieťa, znamená to zdrvujúci pocit hanby.
Dva roky prebiehajúci dánsky výskum o vplyve rýchlosti jazdy na počet dopravných nehôd má šokujúci výsledok.