Nemecké združenie strojárov a priemyselných inžinierov tvrdí, že spaľovacie motory netreba zakazovať, pretože môžu byť rovnako ekologické ako elektromobily.
Zrušenie povinného primiešavania biozložky je trvalým opatrením. Okrem iného zníži cenu pohonných hmôt o jednu až dve koruny.
Biopalivá a plyn boli v rámci protežovania elektromobility úplne odsunuté na vedľajšiu koľaj, aj keď sa do ich podpory doteraz investovali miliardy.
Nový benzín ECOpower je určený predovšetkým pre použitie v motoršporte. Testovať ho budú aj na Dakare.
Ako môže pandémia súvisieť s rizikami benzínu E10? Tak to by ste sa čudovali.
Poslanci návrhom nechceli systematicky znižovať podiel pokročilých biopalív v doprave, pretože Slovensko má záujem na ďalšom rozvoji obnoviteľnej energie.
Bill Gates patrí nepochybne k najväčším vizionárom sveta. K budúcnosti elektromobilov je však mierne skeptický.
Odkedy je Slovensko osídlené, živili sa ľudia potravinami, ktoré si dorobili na jeho území. Od roku 2000 však dramaticky klesá schopnosť krajiny vyrobiť si dostatok vlastných potravín.
Združenie pre výrobu a využitie biopalív ubezpečuje motoristov, že benzín 95 E10, ktorý sa bude januára tankovať na slovenských pumpách, neohrozuje autá.
Benzín E5 Natural 95 na Slovensku končí. Nahradí ho nové "zelenšie" palivo E10 s približne 10 % podielom biozložky.
Až 12 % celkovej výmery ornej pôdy na Slovensku tvorí pôda s repkou ozimnou. Podľa Matečnej k tomu prispel tlak tretieho sektora, ktorý podporuje biopalivá.
Londýnsky dopravný podnik sa čoraz viac snaží využívať biopalivá, aby zredukoval škodlivé výfukové plyny.
Prvá rafinéria na výrobu biopalív druhej generácie by mala vyrásť na východe Slovenska neďaleko Košíc v bývalom závode Chemko Strážske.
Už desať rokov sa do motorových palív pridávajú zložky vyrobené z kukurice či repky olejnej. Od roku 2019 pribudnú aj prísady z dreva, lístia či zo slamy.
Nielen lacné škandalizované poľské potraviny zaťažujú Slovensko. Najnovšie slovenských výrobcov biopalív valcuje lacná bionafta z Poľska.
Členské krajiny Európskej únie našli kompromis v otázke obmedzenia výroby tradičných biopalív.
Biopalivo vyrobené zo zvyškov kukurice je pre globálne otepľovanie v krátkodobom horizonte horšie ako benzín, vyplýva zo štúdie. Výrobcovia i úradníci ju skritizovali.
Slovenskí výrobcovia biopalív majú dôvod na radosť. Rada ministrov EÚ zodpovedných za energetiku neschválila úpravu legislatívy o biopalivách.
Pestovanie kukurice na výrobu bioetanolu či repky na produkciu metylesteru neohrozuje potravinovú bezpečnosť Slovenska.
Farmári v EÚ nesúhlasia so znižovaní podielu biopalív v benzínoch a v nafte.