V čase 20. výročia príchodu prvého BMW radu 1 predstavuje mníchovská automobilka štvrtú generáciu.
Rýchly hatchback z Mníchova púšťa do kabíny viac decibelov.
Kontroverznému mníchovskému hothatchu má priniesť revízia viac stability v zákrutách.
To, čo je na novej generácii BMW radu 1 skutočne nové, je jeho koncepcia. Opustilo totiž zadný náhon. My sme to však celkom riešiť nemuseli. Do rúk sa nám dostala verzia 120d xDrive, ktorá „hrabe“ všetkými štyrmi.
Nová generácia BMW radu 1 má za sebou radikálnu transformáciu. Zmena koncepcie sa dotkla aj najvýkonnejšej verzie M135i xDrive.
Najnovšie kolo crashtestov Euro NCAP absolvovali štyri nové modely. Len dva z nich sa však môžu tešiť z piatich hviezdičiek.
Modelový rad BMW 2 síce príde o dvojčatá Gran Tourer/Active Tourer, ale na druhej strane ho už na jar 2020 obohatí úplne nové 4-dverové kupé. Predvádza sa v "maskáčoch".
Nové kompaktné BMW mení po dvoch generáciách koncepciu. Zo vzácnej zadokolky sa stáva kompakt s predným náhonom. Ponúkne však viac priestoru a nižšiu spotrebu.
Tretia generácia BMW radu 1 podstúpi radikálnu zmenu. Z posledného kompaktu so zadným náhonom sa stane predokolka. Mníchov však i tak sľubuje zábavu za volantom.
Posledný kompakt s poháňanou zadnou nápravou odchádza do minulosti. BMW radu 1 čaká radikálna zmena koncepcie.
Nové generácie kompaktných BMW radu 1 a 2 sú už takpovediac za rohom. O to viac prekvapuje druhá modernizácia tých súčasných. Pre priaznivcov modrej vrtule je to ale dobrá správa. Prechod na predný náhon sa totiž v Európe odkladá.
Hatchbacky sú na slovenských cestách skutočne rozšírené. Len BMW radu 1 je jedno z posledných v tejto kategórii, ktoré je iné.
BMW predáva v Číne pol milióna áut ročne. Aj preto príde na autosalón v Šanghaji s novinkou určenou špeciálne pre tamojších zákazníkov. Nový 4-dverový sedan radu 1 však naznačuje tak trochu aj európsku budúcnosť.
Mníchov prechádza pri modeloch nižších tried masovo na predný náhon. Tradícii ostalo verné už len BMW 1. Ale aj to sa pravdepodobne zmení. V Číne je už na svete nová generácia. A tá „hrabe“ prednými.
V Regenzburgu zišlo z výrobných liniek BMW 1 s poradovým číslo 2 000 000. Oslávencom sa stala verzia 120i s paketom M Sport.
Áno, BMW zavádza trojvalcové motory. Po premiére v MPV 2 Active Tourer prišla na rad aj jednotka. Pod kapotou nájdeme až dva trojvalce. Výkon základných verzií tým síce klesol, no odpustkom má byť nižšia spotreba a vyšší výkon topverzie 135i.