BMW vo veľkom elektrifikuje, no na naftové motory rozhodne nezanevrelo. Dôkazom je aj vynovené BMW X5.
Mníchovské veľké SUV a jeho kupé verzia dostali modernizáciu, ktorá ich približuje súčasným trendom.
Mníchov nás oboznamuje s vodíkovou X-päťkou už od roku 2019. Až teraz ale mieri skúšobná flotila k vybraným zákazníkom.
Po facelifte základných modelov prišiel rad aj na vrcholné verzie z divízie M.
Mníchov zmodernizoval svoje SUV strednej triedy. Doprial im nielen viac štýlu, ale aj silnejšie pohonné jednotky.
Tak trochu predčasne sa môžeme pozrieť na modernizované BMW X5.
BMW to s vodíkom „nezabalilo“. Len zmenilo stratégiu. Namiesto spaľovania vyvíja model s palivovými článkami.
Automobilovému svetu začínajú vládnuť hybridy.
V čase nástupu prísnych emisných noriem to vyzerá na čisté „bláznovstvo“, ale Mníchov prichádza s novými SUV X5 M a X6 M.
Tak toto tu už dávno nebolo. Posledné kolo nárazových skúšok, prinieslo katastrofálne nízke hodnotenie dvom autám. Ospravedlniť sa to nedá špecifickým zameraním amerického off-roadu ani vekom talianskeho mestského trpaslíka.
Tretia generácia plug-in hybridného BMW X5 prekonáva svojich predchodcov po všetkých stránkach. Je výkonnejšia, úspornejšia a v čisto elektrickom režime zvládne trojnásobnú vzdialenosť.
V Mníchove skrátili životný cyklus svojich SUV. Celkom nové BMW X5 prichádza len po piatich rokoch. Ešte pred očakávanou premiérou vlajkovej lode X7.
BMW sa nepodarilo ustrážiť štvrtú generáciu SUV X5. Najprv nám chcelo naservírovať obrázky zamaskovaných testovacích prototypov, no nakoniec je všetko inak. Fotografie odhalili tajomstvá.
Bruselom vynútená móda dobíjateľných hybridov neobišla ani Mníchov. BMW predstavilo v Ženeve SUV X5 so zväčšenou zásobou batérií. V bezemisnom režime prejde len 31 km.
Netrvalo dlho a po premiére novej generácie BMW X5 a X6 predstavuje automobilka z Mníchova vrcholové verzie s prívlastkom M. Na stovku šprintujú za 4,2 sekundy.
Downsizingu sa nevyhlo ani veľké mníchovské SAV BMW X5. Po prvýkrát v jeho pätnásťročnej kariére sa pod prednou kapotou objavuje 4-valec. Ale nemajte strach. Dve turbodúchadlá dokážu zázraky.
Len pred pár dňami vyrukoval Mercedes so svojím prvým „zásuvkovým“ hybridom - triedou S. Odpoveď z Mníchova na seba nedala dlho čakať.