Skepsu vyvoláva predovšetkým povolenie Boeingu, aby využíval sporný systém kontroly letu MCAS.
Indonézska letecká spoločnosť Garuda sa snaží zrušiť objednávku 49 Boeingov 737 Max 8 v hodnote miliárd dolárov po dvoch tragických haváriách tohto stroja.
Lietadlá Boeing 737 Max, ktorých lety boli pozastavené, pravdepodobne zostanú na zemi dlhšie.
Boeing čelí podozreniu, že za obe letecké nešťastia môžu chybné senzory a chyba softvéru.
Boeing zatajil existenciu špeciálneho softvéru. Podľa Sulíka musel o chybe vedieť pred nehodou etiópskeho stroja, v ktorom sedeli aj štyria Slováci.
Danica Olexová bola pre Dobrú novinu mostom s Afrikou. Zahynula počas cesty do Kene, ktorú mala tak rada.
U oboch lietadlách sa pred zrútením údajne vyskytlo nepravidelné prudké stúpanie a klesanie, ako aj kolísavá rýchlosť letu.
Tím vyšetrovateľov medzitým začal v Paríži skúmať tzv. čierne skrinky z letu 302.
Spoločnosť Boeing plánuje dodať novú verziu softvéru pre svoje lietadlá 737 MAX počas jedného týždňa až desiatich dní.
Irán v dôsledku sankcií, ktoré na islamskú republiku uvalili Spojené štáty, nijaké lietadlá typu Boeing 737 Max 8 nevlastní.
Firma Boeing po tragickej nehode lietadla prišla na burze o desatinu svojej hodnoty a výluka prevádzky lietadiel ju môže stáť miliardy dolárov.
V Etiópii nie sú schopní skrinky preskúmať, uviedol hovorca leteckej spoločnosti Ethiopian Airlines.
Dôvodom sú dva pády lietadiel tohto typu v poslednom čase.
Spoločnosť Boeing prisľúbila, že urýchlene dokončí práce na zlepšenie softvéru ovládania tejto verzie svojho najpredávanejšieho stroja.
Čínsky úrad dohliadajúci na civilné letectvo vyzval všetky domáce aerolínie, aby až do odvolania prestali so strojmi Boeing 737 MAX 8 lietať.
"Vyznačuje sa úspornejším výkonom aj novým typom wingletov," povedala hovorkyňa letiska.