IC vlaky z Bratislavy do Košíc nahradia Expresy.
Odborníci poukazujú, že v minulosti takéto lety neboli populárne u cestujúcich.
IGOR DANIŠ: Pre ziskové letecké spoločnosti sa peniažky v prázdnej štátnej kase nájdu a pre zdravotníctvo a na opravu mostov nie? Stojí linka Bratislava - Košice za to?
Rýchlostná cesta R2 s tunelom Soroška má byť dokončená v roku 2024. Šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin to uviedol v rozhovore pre Pravdu.
MARIÁN REPA: Žlté vlaky na trati Bratislava - Košice už čoskoro končia.
Ľudia, ktorí sa chystajú od 1. februára cestovať vlakom na linke medzi Bratislavou a Košicami a chcú si lístky kúpiť vopred, márne hľadajú IC vlaky RegioJetu.
Súkromný dopravca RegioJet, oficiálne oznámil ŽSR v utorok 10. januára, že prevádzku svojich rýchlikov na linke Bratislava - Košice ukončí 31. januára.
RegioJet ohlásil, že chce zrušiť vlaky na linke Bratislava - Košice od februára tohto roka. Dôvodom malo byť obnovenie prevádzky štátnych IC vlakov.
Od decembra sa opäť začína konkurencia pri IC vlakoch na trati medzi Bratislavou a Košicami. Pokles cien, ako to bolo pred dvoma rokmi sa však konať nebude.
Jeden takmer 6-kilometrový tunel sa bude musieť neplánovane raziť, aby Bratislavu a Košice spojila diaľnica. Ide o tunel Korbeľka, ktorý spojí Turiec s Liptovom.
Kým Európa je pretkaná menšími či väčšími tunelmi a mostami, u nás sa ich budovanie nechalo na poslednú chvíľu.
Výstavba diaľnice pri Ružomberku sa zrejme predraží približne o 100 miliónov eur.
Štát má pri dostavbe diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc problémy s financovaním. Najproblémovejším úsekom je ten z Turian do Hubovej.
Príroda je v Turci a v Liptove proti jej dokončeniu. Povrchová trasa sa mení. Nová bude aj s tunelom, čím sa dostavba posúva z roku 2019 na rok 2024.