Zvolávacie akcie sa nevyhýbajú ani tým najluxusnejším značkám. Najnovšia sa dokonca týka najrýchlejších sériových áut planéty.
Molsheimský hyperšport prichádza s ďalšou výnimočnou verziou. Limitovaná edícia Chironu Sport s názvom „Les Légendes du Ciel“ poteší hlavne nadšencov letectva.
Kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. Nenápadný útok spoza Atlantiku tak obral o titul Bugatti aj Koenigsegg.
Svet má v súvislosti s koronavírusom celkom iné starosti, ale v Molsheime sa už pripravujú na lepšie časy.
Je to absurdné. Monumentálny 16-valec v útrobách hyperšportu Bugatti Chiron sa napriek škrteniu emisií o budúcnosť báť nemusí.
Bugatti je síce stále úradujúcim rekordérom v maximálnej rýchlosti, ale v disciplíne 0 – 400 – 0 km/h, mu švédsky Koenigsegg dal poriadnu príučku.
Len pred pár dňami šokovalo Bugatti svet rýchlostným rekordom upraveného Chironu. Ten dosiahol maximálku 490,84 km/h. Rivali sa bránili, že nejde o sériový model.
Bugatti sa s nevôľou prizeralo na švédsky Koenigsegg Agera, ktorý automobilku z Molsheimu oskalpoval o rýchlostný rekord medzi sériovými autami. Teraz má však srdce na mieste.
Hyperluxusný automobil neprestáva prekvapovať ani dva roky od výroby prvého exemplára. Tentoraz na seba upriamil pozornosť desaťkusovou limitovanou edíciou vzdávajúcou hold zakladateľovi značky.
Má význam oslavovať výrobu exempláru s poradovým číslom 200? Ak ide o model s cenou nad 2,5 milióna eur, tak áno.
Súčasné srdce Bugatti Chiron nedostane nástupcu. Famóznemu 16-valcu zlomia väz emisné normy. Tento je posledný svojho druhu. Tvrdí to šéf značky Stephan Winkelmann.
Za túto beštiu zaplatia zákazníci astronomickú sumu. Napriek tomu je pomalšia ako Bugatti Chiron. Divo ho však má tromfnúť v zákrutách a tiež exkluzivitou. Vznikne len štyridsať vzácnych exemplárov.
Nestačí vám Bugatti Chiron za 2,4 milióna eur či Chiron Sport za 2,65 milióna eur? Tak potom si odložte dvojnásobok.
Môže byť jedno z najlepších a najdrahších športových áut planéty ešte lepšie? V Molsheime si myslia, že áno. Bugatti Chiron Sport preto absolvovalo redukčnú diétu a úpravy podvozka.
O tom, že 1 500-koňové Bugatti Chiron má výkonný brzdový systém, asi nik nepochybuje. Napriek tomu si budú môcť majitelia ďalších exemplárov priplatiť za ešte účinnejšie. Po prvýkrát v histórii pri ich výrobe použili 3D tlač.
Aj majster tesár sa občas utne. Toto je však skôr príbeh pedanta posadnutého dokonalosťou ako príklad zanedbania kvality či chyby v konštrukcii.
Hriešne drahé modely áut nie sú ničím výnimočným, ale model motora? Áno, vo svete Bugatti je možné aj to.
V Molsheime sa netešili dlho. Svetový rekord v akceleračno-deceleračnej disciplíne 0-400-0 km/h si udržal nový Chiron len pár týždňov. Väz mu zlomili švédsky Koenigsegg. A to so starým modelom!
"Nové zviera v garáži - Bugatti Chiron" komentovala hviezda Realu Madrid svoju najnovšiu akvizíciu do vozového parku.
Šialené 16-valcové Bugatti Chiron potvrdilo svoju brutálnu dynamiku. A to na rozdiel od ostatných konkurentov oficiálnym rekordom. Disciplínu 0 – 400 – 0 km/h zvládne za 42 sekúnd.