Len pred pár dňami šokovalo Bugatti svet rýchlostným rekordom upraveného Chironu. Ten dosiahol maximálku 490,84 km/h. Rivali sa bránili, že nejde o sériový model.
Bugatti sa s nevôľou prizeralo na švédsky Koenigsegg Agera, ktorý automobilku z Molsheimu oskalpoval o rýchlostný rekord medzi sériovými autami. Teraz má však srdce na mieste.
Hyperluxusný automobil neprestáva prekvapovať ani dva roky od výroby prvého exemplára. Tentoraz na seba upriamil pozornosť desaťkusovou limitovanou edíciou vzdávajúcou hold zakladateľovi značky.
Príde Bugatti s prvým SUV? Zatiaľ sa mu bráni. Spávať však nedá nezávislým dizajnérom. Toto je vízia jedného z nich. A nie tak celkom nezávislého...
Má význam oslavovať výrobu exempláru s poradovým číslom 200? Ak ide o model s cenou nad 2,5 milióna eur, tak áno.
Nový šéf Bugatti Stephan Winkelmann sa už dlhšie netají tým, že by rád rozšíril portfólio značky o ďalší model. Teraz sa vyjadril, že by mohlo ísť o extravagantný elektromobil.
Je to nepochybne najdrahšie nové auto v dejinách. Cenou rúca všetky doterajšie hranice.
Je to neuveriteľné, ale nálezy vzácnych veteránov akosi nemajú konca. Tento však prekračuje aj tie najodvážnejšie sny.
Súčasné srdce Bugatti Chiron nedostane nástupcu. Famóznemu 16-valcu zlomia väz emisné normy. Tento je posledný svojho druhu. Tvrdí to šéf značky Stephan Winkelmann.
Buggatti koketovalo v novodobej histórii s luxusnou limuzínou už niekoľkokrát. Zatiaľ bezvýsledne. Na cestách sa však preháňa tajomný model, ktorý naznačuje, že nedávny projekt Galibier nemusí celkom zapadnúť prachom.
Za túto beštiu zaplatia zákazníci astronomickú sumu. Napriek tomu je pomalšia ako Bugatti Chiron. Divo ho však má tromfnúť v zákrutách a tiež exkluzivitou. Vznikne len štyridsať vzácnych exemplárov.
Nestačí vám Bugatti Chiron za 2,4 milióna eur či Chiron Sport za 2,65 milióna eur? Tak potom si odložte dvojnásobok.
Môže byť jedno z najlepších a najdrahších športových áut planéty ešte lepšie? V Molsheime si myslia, že áno. Bugatti Chiron Sport preto absolvovalo redukčnú diétu a úpravy podvozka.
O tom, že 1 500-koňové Bugatti Chiron má výkonný brzdový systém, asi nik nepochybuje. Napriek tomu si budú môcť majitelia ďalších exemplárov priplatiť za ešte účinnejšie. Po prvýkrát v histórii pri ich výrobe použili 3D tlač.
Aj majster tesár sa občas utne. Toto je však skôr príbeh pedanta posadnutého dokonalosťou ako príklad zanedbania kvality či chyby v konštrukcii.
Hriešne drahé modely áut nie sú ničím výnimočným, ale model motora? Áno, vo svete Bugatti je možné aj to.
Je to ako na hojdačke. Najprv áno, potom nie. Teraz sa však zdá, že projekt ultraluxusnej športovej limuzíny Galibier predsa len neskončí v koši. Musela by však vystriedať Chiron.
Šialené 16-valcové Bugatti Chiron potvrdilo svoju brutálnu dynamiku. A to na rozdiel od ostatných konkurentov oficiálnym rekordom. Disciplínu 0 – 400 – 0 km/h zvládne za 42 sekúnd.
Brutálne Bugatti Chiron chce byť opäť najrýchlejším autom planéty. A to aj napriek tomu, že mu do kapusty lezie texaský Hennessey Venon F5. Hranica 500 km/h mu ale súdená asi nebude.
Bugatti rozšírilo ponuku príslušenstva pre model Chiron. Tentoraz je ním inšpirovaný karbónový bicykel. Vznikne len 667 exemplárov.