Preverovať históriu "jazdenky" pred jej kúpou saoplatí. Inak sa môžete stať napríklad majiteľom auta s prerobeným pravostranným riadením. Áno, aj to sa deje.
Najčastejším a spravidla aj najvýnosnejším podvodom pri predaji ojazdených áut je zatajovanie havárií. To, že sa ojazdené auto oplatí pred kúpou skontrolovať, nie je preto len klišé.
Ukázalo sa, že najhoršiu prácu vykonávali značkové aj neznačkové servisy v prvom kvartáli roka, naopak - najkvalitnejšie v nich autá opravovali vo 4. kvartáli.
Falšovanie pôvodu je tretím najčastejším podvodom pri predaji jazdených áut.
Slováci pri jazdených autách naďalej uprednostňujú diesle a prišli na chuť automatom. Viac sa predávajú prémiové značky, podiel Škody a VW výrazne klesol.
Vyzerá to tak, že ceny jazdených áut budú naďalej rásť. Viac sa pritom roztvoria cenové nožnice medzi novšími a staršími "jazdenkami".
V Česku sa v posledných týždňoch začali objavovať v ponuke ojazdené zaplavené autá z Nemecka. Výnimkou nemusí byť ani Slovensko. Praktiky nepoctivých predajcov sú rovnaké v celej Európe.
Niektoré luxusné výbavové prvky v jazdených autách síce potešia, ale v konečnom dôsledku vás môžu vyjsť poriadne draho.
Toto nie je poradenstvo autobazára, ktorý potrebuje v zimných mesiacoch podporiť svoj biznis. Práve naopak.
Chystáte sa kúpiť ojazdené auto a sledujete ponuky na internetových portáloch? Znakom rizika môže byť absentujúci alebo nesprávny VIN kód v inzeráte.
Rebríčku „omladzovacej kúry“ pomocou stáčania počtu najazdených kilometrov kraľuje Škoda Octavia a za ňou Fabia s VW Passat. Môžete si byť istí, že pri kúpe týchto modelov máte 50-percentnú istotu, že stav na odometri nezodpovedá realite.