Súbežne prebiehajú práce na realizácii požiarneho vodovodu, tunelových chodníkov a v oboch rúrach sa čistí drenážne odvodnenie.
Tunel cez vrch Čebrať bude mať dve jednosmerné tunelové rúry, v každej z nich budú dva jazdné pruhy so šírkou 3,5 metra.
Predpokladá sa, že denne ním prejde 20-tsíc áut, z nich pätinu by mala tvoriť nákladná doprava.
Obyvatelia Liptova roky čakajú na dostavbu obchvatu Ružomberka na diaľnici D1.
Vodiči majú opätovnú nádej na dokončenie obchvatu pri Ružomberku.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová v dĺžke 15 kilometrov a mimoúrovňová križovatka Triblavina mali byť hotové v roku 2017.
Ružomberok trval na pripomienkach, ktoré majú obyvateľom a motoristickej verejnosti do doby dostavby diaľnice aspoň čiastočne uľahčiť život.
Výstavba úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová bude pokračovať razením tunela Čebrať zo strany od liptovskej obce Ivachnová.
Rezort dopravy mení trasovanie tunela Čebrať, ktorého razenie zastavil zosuv pri jeho západnom portáli. Práce boli pozastavené 16. februára 2015.
Razenie tunela Čebrať môže pokračovať až po dokončení posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).
Obyvatelia Ružomberku si tak skoro neoddýchnu. Diaľničiari v tomto roku razbu tunela Čebrať neobnovia. Stroje by v tuneli mali začať opätovne pracovať až začiatkom roka 2018.
Vyše 15-kilometrový úsek diaľnice pri Ružomberku mal byť pôvodne odovzdaný do užívania v júni tohto roka, no NDS očakáva, že to môže byť predbežne v roku 2021.
Aktuálny diel seriálu denníka Pravda Top cestné stavby je o rozostavanom tuneli Čebrať, ktorý je súčasťou úseku D1 Hubová – Ivachnová.
Súčasťou liptovskej diaľnice bude aj tunel popod vrch Čebrať. Stavbári extrémne problémy neočakávajú.