Za socializmu bolo v bývalom Československu vlastniť auto pre mnohých ľudí iba snom. Vedeli by ste, koľko stáli populárne modely z Východu aj Západu v sedemdesiatych rokoch ?
Koronavírus a čipová kríza obrátili obchodnú filozofiu automobiliek naruby.
Vôbec po prvýkrát v našom rebríčku cenovo najdostupnejších áut nefiguruje ani jedno s cenou nižšou ako 10-tisíc eur.
K najväčšiemu nárastu cien pritom dochádza v Európe. A nejde len o infláciu. Na svedomí to majú najmä elektromobily.
Malé autá zrejme zdražejú tak, že ich výroba nebude viac pre európske automobilky rentabilná.
Brutálny rast cien a nedostatok áut v Rusku vedú k „exotickému fenoménu“. Rusi menia svoje „jazdenky“ za nehnuteľnosti.
Rast cien surovín, ktorý umocnila ruská agresia, by mohol zhatiť sen šéfa spoločnosti Tesla Elona Muska.
Väčšina z nás na autách vždy prerobí. Nemusí to tak ale byť.
Ojazdené autá v strednej Európe stále chýbajú. Len počas novembra ubudlo v krajinách V4 z ponuky 41 000 áut.
Agentúra JATO Dynamics ilustrovala zdražovanie áut od prelomu milénií. Rozdiel je obrovský.
Autobazáre sú takmer prázdne, zato ceny raketovo rastú. Tak skoro sa to nezmení.
Inflácia je prirodzený proces, ale tá, ktorá sa týka áut, je vskutku bezprecedentná. Nie sme pritom na konci zdražovania.
Medzinárodná rada pre čistú dopravu má pre záujemcov o elektromobily dobré správy. Každá minca má však dve strany.
Toto je výber piatich najdôležitejších článkov tohto týždňa, ktoré priniesla redakcia ekonomiky denníka Pravda.
Je to neodvratné, mobilita bude onedlho drahšia a nedostupnejšia ako dnes. Dôvodom sú elektromobily.
Prečo si Holanďania kupujú elektromobily? Nič iné im v podstate neostáva.
Sú dnešné autá drahé? Relatívne. Pred 17. novembrom 1989 boli totiž oveľa nedostupnejšie. Pozrime sa na vtedajší cenník Mototechny.
Agentúra Bloomberg zverejnila rebríček najziskovejších áut, ktoré sa na trhu objavili tento rok. Podľa jej údajov je zlatým vajcom nové Porsche 911. Nechytá sa naň ani Ferrari F8.
Nie je to fikcia, ale reálna hrozba. Znižovanie škodlivých emisií pri malých modeloch je také drahé, že sa stanú nepredajné.
Ceny áut s naftovými motormi v západnej Európe klesajú. Panika sa šíri najmä v oblasti väčších miest, ktoré sa vyhrážajú zákazmi vjazdu.