Akoby nebolo radikálnych zmien dosť. Otvorená verzia novej Corvette C8 zamenila plátno za ľahký kompozit. Teraz je už celkom ako Ferrari.
Americká športová ikona prešla najväčšou zmenou koncepcie od čias svojho vzniku. Prvýkrát má motor pred zadnou nápravou. Jej 495 koní dostanete za 60 000 dolárov.
Tak toto je naozaj prekvapenie. Americký General Motors totiž príchod najvýkonnejšej verzie Corvette ešte donedávna striktne popieral. Kamufláž však stála za to. Nová ZR1 má 755 koní!
General Motors si od svojho nového elektromobilu Bolt veľa sľuboval. Ak je taký veľký záujem o novú Teslu 3, prečo by to nemalo platiť aj pre elektrický hatchback? Neplatí.
Koľko tvorí cena batérií na celkovej cene elektromobilu? Akumulátory síce lacnejú, ale stále nie natoľko, aby mohli elektromobily konkurovať autám s konvenčným motorom. A platí to aj pre nový Chevrolet Bolt.
Ak v európskych nárazových skúškach získa auto tri hviezdičky, je to hanba. Ale môžete si byť istí, že v porovnaní s modelmi bežne predávanými v Indii je takéto auto doslova bezpečnostným predátorom.
Ford Mustang, Chevrolet Camaro a Dodge Challenger. Trojica slávnych amerických „pony cars“ prepadla v nárazových testoch. To je prekvapivé, pretože pomalé práve nie sú.
Nové ostré Camaro ZL1 už nie je ďaleko od ikonickej Corvette. S kompresorovým 8-valcom s 11 chladičmi a 10-stupňovým automatom, dá zabrať aj BMW M6 či Jaguaru F-Type R.
Cesty Chevroletu Volt a Opelu Ampera sa nadobro rozišli. Kým Volt ostane americkým elektromobilom s predĺženým dojazdom, európska Ampera-e si vystačí s batériami. Predstaví sa v Ženeve. Do predaja sa však tento elektromobil, ktorý má na jedno nabitie prejsť 320 km (!), dostane až budúci rok.
Americký náprotivok novej Astry ukázal Chevrolet v Detroite. Nový hatchback odvodený zo sedanu zhodil na váhe 91 kg. Dynamický dizajn pritom skrýva fantasticky veľký kufor. Väčší než v Astre.
Ešte tento rok spustí Chevrolet predaj elektromobilu Bolt. Dojazdom na jedno nabitie chce prevalcovať Nissan Leaf či BMW i3. Prejde až 320 km, čo je takmer dvojnásobok konkurencie. Stáť má 30 000 dolárov.
Po koncepte novej Nivy na vlaňajšom autosalóne v Moskve pracuje Chevrolet na sériovej verzii. Testy zamaskovaných Nív už prebiehajú na juhu Európy.
Po novej Astre sa koncern GM čoskoro pochváli aj novým Chevroletom Cruze. Okrem novej techniky má na zákazníkov útočiť aj svojou podstatne nižšou hmotnosťou.
Najväčší konkurent Fordu Mustang, Chevrolet Camaro, prichádza v šiestom vydaní, a to len rok od spustenia predaja tejto vynovenej americkej legendy. Používa podobné zbrane - nižšiu hmotnosť a downsizing. Ale nebojte sa, srdcom Camara SS bude naďalej aj megalomanský 8-valec.
Chevrolet tlačí na ekológiu. Okrem originálneho elektromobilu Volt s predĺženým dojazdom predstavil aj koncept čistého elektromobilu Bolt. Na jedno nabitie má prejsť až 320 km!
Nový ekologický Volt je ľahší, výkonnejší a má dlhší dojazd. Chevrolet vypočítal, že pri pravidelnom dobíjaní budú musieť jeho majitelia tankovať len raz za 1 600 kilometrov.
Oficiálnu premiéru má druhá generácia Chevroletu Volt naplánovanú na autosalón v Detroite, no americká automobilka mu dopriala krátku predpremiéru o týždeň skôr. Stalo sa tak na výstave spotrebnej elektroniky CES 2015 v Las Vegas.
Na januárovom autosalóne v Detroite predstaví Chevrolet novú generáciu svojho elektromobilu s predĺženým dojazdom. Nie príliš úspešného predchodcu má tromfnúť po všetkých stránkach.
Chevrolet splnil svoj sľub. Na moskovský autosalón priviezol novú Nivu. Tí, ktorí očakávali sériový model, boli ale sklamaní. Zatiaľ sa predstavuje len v podobe konceptu. Do série totiž zamieri až koncom budúceho roka.
Opel Ampera a Chverolet Volt, prvé sériové elektromobily s predĺženým dojazdom, veľkú dieru do sveta neurobili. Napriek tomu dostanú nástupcov. Už to ale nebudú dvojičky. Z Ampery sa totiž stane čistý elektromobil.