Ako každé ročné obdobie, aj zima so sebou prináša nielen radosti, ale aj nástrahy. Má byť obdobím upokojenia a regenerácie síl, čo ale neznamená záhaľku. Ako byť fyzicky aj psychicky vo forme aj vo vyššom veku?
Komplikované presuny sa pre mnohých ľudí končia. Na moste v Hlohovci otvorili špeciálny koridor pre chodcov.
Športovo-úžitkové autá sú populárne naprieč trhmi a segmentmi. Hoci prednosti im uprieť nemožno, majú aj niekoľko nevýhod.
Chodci a cyklisti sú najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky. Toyota si však myslí, že nové adaptívne svetlá by mohli pomôcť.
Nová aplikácia má predchádzať nehodám s chodcami, zahľadenými do displejov mobilných telefónov.
V Paríži už takmer dva týždne platí obmedzenie maximálnej rýchlosti na 30 km/h, nové opatrenie polarizuje jeho obyvateľov aj návštevníkov.
Technológia virtuálneho bezpečnostného pásu vo forme mobilnej aplikácie by mohla znížiť riziko zrážok s chodcami.
Chodci vrátane mamičky s kočíkom vstúpili do cesty hasičskému vozidlu, ktoré sa ponáhľalo na zásah. Situáciami na priechodoch sa cez týždeň zaoberala aj slovenská vláda.
Ľudia vo vyššom veku sú pri prechádzaní cez cestu v značnej nevýhode oproti mladším generáciám. Bezpečné prejdenie si u nich vyžaduje viac času.
Popularita triedy SUV nemá konca. No je tu aj ich odvrátená stránka. Pre chodcov sú nebezpečnejšie ako klasické autá.
Chodník je od slova chodiť, mal by teda logicky patriť chodcom. No najmä vo väčších mestách to už neplatí. Špeciálne v Bratislave sú chodníky z jednej polovice zabraté autami.
Polícia žiada verejnosť o pomoc pri hľadaní vodiča.
Americký bezpečnostný inštitút IIHS varuje pred nebezpečným trendom. Čoraz častejšie sa do stretov s chodcami dostávajú vozidlá s karosériou SUV. Alarmujúce je, že rastie aj počet smrteľných úrazov v dôsledku kolízie s modelmi SUV.
Vodič dodávky bol identifikovaný ako 25-ročný Alek Minassian z torontského predmestia Richmond Hill a polícia o ňom doposiaľ nemala záznam.
Na priechodoch pre chodcov sa stane tretina všetkých nehôd s účasťou chodca. Každá piata sa skončí tragicky. Polícia chce dať preto chodcom na priechodoch absolútnu prednosť.
Konkrétne to znamená, že chodec bude mať prednosť už vtedy, ak je zrejmé, že chce na priechod vstúpiť. Vodiči tak budú musieť pred priechodmi znížiť rýchlosť.
Priechody pre chodcov sú stále nebezpečnou zónou. Len v roku 2016 bolo na tzv. zebre usmrtených osem a rok predtým až 18 ľudí.
Zo slovenských ciest prichádzajú túto jeseň deň čo deň desivejšie správy. Chodci zomierajú nielen mimo priechodov, ale aj na nich.
Patent Googlu popisuje pasívnu ochranu chodcov pri náraze autonómnym vozidlom. Ak do nich vozidlo narazí, automaticky sa prilepia na kapotu auta.
Žilinskí policajti vysvetľovali pravidlá bezpečnosti na cestách v rámci preventívnej akcie Priechody bez nehody.