Prvý turistický vlak ČHŽ vypravili pred vyše 30 rokmi, konkrétne 1. mája 1992 o 12.00 h. Na Horehroní patrí ČHŽ k najnavštevovanejším turistickým atrakciám, ročne ju navštívi približne 70 000 ľudí.
Verdikt súdu o populárnej železnici jej prevádzkovateľa potešil – prekážky z trate nariadil odstrániť.
Patálie s historickou Čiernohronskou železničkou sa ťahajú dlho. Úrady ju označujú za čiernu stavbu a majiteľ pozemku, cez ktorý vedie jedna z jej koľají, ju zatarasil.
Vlaky ČHŽ budú počas víkendu a v pondelok jazdiť podľa pravidelného cestovného poriadku do Vydrovskej doliny.
Spory medzi neziskovkou prevádzkujúcou populárnu železničku na Horehroní a majiteľom pozemkov, na ktorých sú jej koľajnice, sa vyostrujú.
Počas najbližšieho mesiaca budeme jazdiť zelenou trasou do lesníckeho skanzenu len počas víkendov.
Ponuka električiek s atypickým koľajovým rozchodom je v Európe limitovaná. Získaním električiek zo Švajčiarska za 80.000 frankov ušetrili 51 miliónov eur.
Vďaka videu, na ktorom prechádza vlak cez futbalové ihrisko, sa svet dozvedel o Čiernohronskej železničke. Do Čierneho Balogu stále láka množstvo zvedavcov.
Cyklotrasa povedie po bývalej ceste tretej triedy, ktorú za euro kúpil Čierny Balog od kraja. Súbežne s ňou vedie známa Čiernohronská železnica.
Chceli by sme sa vrátiť k doprave dreva, na tom sa snažíme dohodnúť s lesmi, hovorí o plánoch Čiernohronskej železničky jej riaditeľ Aleš Bílek.