Továreň by mala spustiť výrobu koncom roka 2026 a vytvorí až 5000 pracovných miest. V tom istom roku otvorí BYD aj továreň v Maďarsku.
Na návšteve v Pekingu prejavil ruský prezident Vladimir Putin záujem o ďalšiu expanziu čínskych automobiliek v Rusku.
Luxusné auto, vyvíjané v spolupráci Mercedesu-Benz a čínskej automobilky BYD, už skúšajú priamo na cestách v okolí Stuttgartu.
Čínska značka HiPhi chcela konkurovať vo výrobe elektromobilov Mercedesu a BMW. Teraz zastavila výrobu a zamestnancov nechce pustiť do fabriky.
Medziročne stúpol vývoz čínskych áut takmer o 60 percent. Aj vďaka vojne na Ukrajine.
Great Wall sa aj v Európe prezentoval modelmi ako Ora Funky Cat alebo Wey Coffee. Po novom budú označené "serióznejšie".
Čínsky koncern Chery plánuje uviesť v Európe hneď tri svoje značky. Predávať chce elektromobily aj spaľovacie autá a plánuje aj európsku továreň.
Do Ruska prichádzajú čínske automobilky a výrobcovia spotrebného tovaru. Hi-tech spoločnosti sa ho snažia decentne opustiť.
Väčšina Nemcov si myslí, že ich krajina v budúcnosti už nebude tou, ktorá "vyrába najlepšie autá".
Veľká čínska automobilka tvrdí, že síce dostala ponuky na kúpu existujúcich európskych fabrík, ale zrejme sa rozhodne stavať "na zelenej lúke".
Carlos Tavares má veľké obavy z ofenzívy čínskych automobiliek.
Čína už predbehla Nemecko a je druhým najväčším exportérom áut na svete. Aby vývoz zvýšila, potrebuje viac veľkých lodí.
O ruský trh sa výrazne zaujímajú nielen veľké čínske automobilky, ale aj investori, ktorí plánujú získať vplyv v menších lokálnych značkách.
Európske automobilky výrazne strácajú trhový podiel v Číne.
Ešte nedávno bolo bežnou praxou čínskych automobiliek odkopírovať vzhľad auta od renomovaných značiek.
Po Dongfengu sa o slovenský trh uchádza ďalšia čínska značka. S jej pôvodom je to ale zložitejšie.
Po odchode väčšiny automobiliek z Ruska by ich miesto mohli zaujať tie čínske.
Xiaomi začne vyrábať pod svojou značkou elektrické autá už v polovici roku 2024.
Úspech čínskych značiek v Európe nemusí byť ďaleko. Naznačujú to rekordné predaje na niektorých trhoch.
Čína je najväčším automobilovým trhom na svete. Minulý rok sa na ňom predalo 24,74 milióna osobných vozidiel. Až takmer tretinu z nich vyrobili domáce automobilky, o ktorých je v Európe sotva počuť.