Naozaj sa treba báť invázie lacných čínskych elektromobilov v Európe? Zatiaľ to tak nevyzerá.
Clá, ktoré zvažuje Európska komisia , aby vyrovnala konkurenčnú nevýhodu, by podľa šéfka VDA Hildegard Müllerovej mohli mať v prípade obchodného konfliktu skôr negatívny dosah.
Dovoz elektrických áut z Číny bude v tomto roku výrazne rásť.
Xiaomi SU7 patrí k najočakávanejším premiéram tohto roku. Bude mať extrémny výkon, superrýchle nabíjanie a dojazd až 800 kilometrov.
Európska komisia práve začala colnú registráciu dovozu čínskych elektrických vozidiel. Je to prvý krok k zavedeniu ciel.
Do Nemecka práve dorazilo tritisíc áut čínskej značky BYD. Budú sa na nich voziť aj účastníci majstrovstiev Európy vo futbale.
Čínska značka HiPhi chcela konkurovať vo výrobe elektromobilov Mercedesu a BMW. Teraz zastavila výrobu a zamestnancov nechce pustiť do fabriky.
Čínska automobilka BYD v rakúskom štátnom tendri na elektromobily s prehľadom porazila všetkých európskych konkurentov, vrátane Volkswagenu, BMW a Oplu.
Nikel je kľúčový komponent vo výrobe batérií pre elektromobily.
Luxusné čínske MPV bude stáť v základe takmer 77-tisíc eur, no aj tak sa naň za pár hodín zozbieralo vyše 10-tisíc objednávok.
Prvé elektrické auto Xiaomi sa bude volať Beijing Xiaomi SU7 a na trh príde zrejme už v prvej polovici budúceho roku.
Spomedzi 91 aktívnych výrobcov elektromobilov v Číne takmer jedna tretina predáva menej ako 500 vozidiel za štvrťrok.
Nio patrí k čínskym automobilkám, ktoré majú veľký záujem presadiť sa na európskom trhu.
V reakcii na snahu obmedziť dovoz čínskych elektromobilov Čína len pripomenula Únii, aby myslela aj ma stabilitu globálneho dodávateľského reťazca.
Nové environmentálne kritériá sú stanovené tak, aby z nároku na dotácie pri kúpe vylúčili čínske elektromobily, no neohrozili francúzskych výrobcov.
Elektromobil s cenou od 25 000 eur by mohol Európu ochrániť pred prílevom lacnej čínskej konkurencie. Vraj sa to dá.
Európska únia sa už začína báť lacných čínskych elektromobilov. Chce preto hľadať cesty, ako ich dovoz obmedziť alebo zdaniť.
Nio pripravuje pre Európu lacný elektromobil, ktorého základná cena by mala začínať pod hranicou 30-tisíc eur.
Európske automobilky výrazne strácajú trhový podiel v Číne.
V Číne sa predá takmer každý druhý vyrobený elektromobil a vyrába sa tam 60 percent svetovej produkcie elektromobilov.