Kto v Nemecku nekúpil auto pred rokom a teraz uvažuje o novom, môže si doslova trhať vlasy.
Nedostatok čipov zasiahol celý automobilový priemysel. V Rusku však našli čiastočné riešenie.
Čipová kríza je celosvetový problém a týka sa všetkých výrobcov áut. Nemecký koncern sa preto rozhodol pre odvážny krok na brazílskom trhu.
Počet áut, ktoré koncern VW zatiaľ tento rok kvôli čipovej kríze nevyrobil, reprezentuje "vyššie šesťciferné číslo".
Čipová kríza naberá na obrátkach, aktuálne obmedzujú výrobu na dva až tri týždne Mercedes v Maďarsku a BMW v Nemecku.
Odborníci už teraz hovoria, že čipová kríza bude pretrvávať aj v rokoch 2022 a možno aj 2023. Už teraz kvôli nej stúpajú ceny nových áut.
Nemecký koncern Daimler potvrdil svoj výhľad týkajúci sa vývoja ziskovej marže v tomto roku.
Produkcia bude stáť v piatok a aj celý víkend.
Poskytovatelia operatívneho lízingu sa pripravujú na to, že áut bude stále nedostatok aj v budúcom roku.
Nedostatok automobilov hlási podľa spoločnosti Arval Slovakia takmer každá značka.
Riešenie polovodičovej krízy je v nedohľadne, nová európska továreň situáciu nepomôže vyriešiť.
Poslanci chcú, aby akvizíciu preskúmali na základe zákona o národnej bezpečnosti a investíciách.
Čipová kríza natvrdo zasiahla české fabriky Škody. Prakticky všetky prerušujú výrobu.
Dopyt po čipoch výrazne prevyšuje ponuku, ich výrobu okrem toho skomplikovali aj zimné snehové búrky v Texase.
V Rusku dochádzajú polovodičové súčiastky na výrobu áut. Reagovať musí aj Škoda.
Dôvodom je nedostatok polovodičových dielov.
Aj v nasledujúcich mesiacoch zostane situácia v zásobovaní čipmi naďalej napätá a nie je vylúčené ďalšie prispôsobovanie výroby.
Pôvodne analytici pôvodne očakávali, že výroba polovodičov a dopyt po nich sa zladia počas letných mesiacov tohto roka. Mýlili sa.
Doteraz sa pritom na Slovensku v súvislosti s celosvetovým nedostatkom čipov spomínali najmä problémy automotive sektora.
Autosektor zápasí s prekážkami na viacerých frontoch.