Zúfalá situácia si pýta zúfalé riešenia. Takým má byť aj skupovanie domácich spotrebičov výrobcami áut.
V dôsledku bojov na Ukrajine sú ohrozené dodávky kľúčovej suroviny na výrobu čipov.
Nedostatok polovodičov, ktorý brzdí výrobu, núti automobilky ku krajným riešeniam. Buď okliešťujú výbavu áut, alebo...
Čipová kríza sa zmierňuje, stále však má dopad na fungovanie automobiliek na Slovensku.
Automobilky boli nútené jedna po druhej opakovane prerušovať výrobu.
Predpovede, že situácia s polovodičovými súčiastkami sa začne zlepšovať v priebehu tohto roka, sú neopodstatnené.
Každý jeden chýbajúci čip môže znamenať, že systém riadenia, a teda auto ako celok, nie je možné vyrobiť.
Odstávka v Škode sa začne 23. decembra.
Je čipová kríza bublinou? Nie, len je to oveľa zložitejšie.
Celosvetový nedostatok čipov nebude mať podľa všetkého dopad na už ohlásené investície automobiliek na Slovensku.
TOMÁŠ BAKOŠ: Čipov je v dôsledku pandémie nedostatok, čo podráža nohy slovenskému priemyslu. Čipová kríza však odhaľuje aj poučenie, ktoré treba zobrať na zreteľ.
Automobilka má obmedzenú produkciu aj tieto dni.
Problémy už začínajú pociťovať aj slovenskí poskytovatelia operatívneho lízingu.
Riešenie polovodičovej krízy je v nedohľadne, nová európska továreň situáciu nepomôže vyriešiť.
Poslanci chcú, aby akvizíciu preskúmali na základe zákona o národnej bezpečnosti a investíciách.
Americký koncern Intel opätovne vyhlásil, že v Európe je potrebná štátna podpora pre výrobu polovodičov.
V závode zaviedli konto pracovného času, chýbajúce hodiny si zamestnanci budú môcť dopracovať.
Intel plánuje začať vyrábať čipy pre automobily do šiestich až deviatich mesiacov, aby odstránil ich nedostatok v amerických závodoch.
Nielen automobilky zápasia posledné mesiace s nedostatkom súčiastok. Ukazujú to opakujúce sa odstávky výroby.
Pre problémy s nedostatkom čipov sa v prvom polroku 2021 nevyrobí približne 2,5 milióna automobilov.