Nedostatok polovodičov spôsobil v posledných dvoch rokoch takmer rozvrat európskeho automobilového priemyslu. Aj toho nemeckého.
Obmedzenie k vývozu teraz výrazne sprísnili.
Závod zamestná 2000 ľudí a vytvorí niekoľko tisíc ďalších pracovných miest počas fázy výstavby a v rámci náboru dodávateľov.
Máte starší občiansky preukaz? Možno máte problém. Staré čipy komunikáciu so štátom už neumožňujú, treba ich vymeniť.
Automobilky stále trpia nedostatkom polovodičov. Situáciu by mohol zmeniť Bosch .
Problémy s čipmi sú stále a okrem meškajúcich dodávok sa prejavujú aj v tom, že výrobcovia si rozmyslia, kde čip použijú, teda si prirodzene volia výrobu drahších komodít, tvrdí Nedeliak.
Zúfalá situácia si pýta zúfalé riešenia. Takým má byť aj skupovanie domácich spotrebičov výrobcami áut.
V dôsledku bojov na Ukrajine sú ohrozené dodávky kľúčovej suroviny na výrobu čipov.
Nedostatok polovodičov, ktorý brzdí výrobu, núti automobilky ku krajným riešeniam. Buď okliešťujú výbavu áut, alebo...
Čipová kríza sa zmierňuje, stále však má dopad na fungovanie automobiliek na Slovensku.
Automobilky boli nútené jedna po druhej opakovane prerušovať výrobu.
Predpovede, že situácia s polovodičovými súčiastkami sa začne zlepšovať v priebehu tohto roka, sú neopodstatnené.
Každý jeden chýbajúci čip môže znamenať, že systém riadenia, a teda auto ako celok, nie je možné vyrobiť.
Odstávka v Škode sa začne 23. decembra.
Je čipová kríza bublinou? Nie, len je to oveľa zložitejšie.
Celosvetový nedostatok čipov nebude mať podľa všetkého dopad na už ohlásené investície automobiliek na Slovensku.
TOMÁŠ BAKOŠ: Čipov je v dôsledku pandémie nedostatok, čo podráža nohy slovenskému priemyslu. Čipová kríza však odhaľuje aj poučenie, ktoré treba zobrať na zreteľ.
Automobilka má obmedzenú produkciu aj tieto dni.
Problémy už začínajú pociťovať aj slovenskí poskytovatelia operatívneho lízingu.
Riešenie polovodičovej krízy je v nedohľadne, nová európska továreň situáciu nepomôže vyriešiť.