VERONIKA ŠIKULOVÁ: Spisovateľ sa vôbec stáva personou non grata. Slováci prestali čítať. Možno ani nezačali - ukáž Slovákovi knižku, dá on ti, hovoril Jonáš Záborský.
PETER WEISS: Medzinárodné testovanie 15-ročných žiakov PISA z roku 2022 prinieslo alarmujúce výsledky. Naši žiaci zaostávajú za priemerom krajín OECD v čitateľskej, matematickej i prírodovednej gramotnosti. Osobitne zle sme dopadli v matematike.
MARIÁN REPA: Ľahostajný prístup politikov ku vzdelávaniu začína prinášať trpké ovocie – v medzinárodnom testovaní Pisa sa slovenskí žiaci prepadávajú stále nižšie a nižšie.
V rizikovej skupine sa v oblasti čitateľskej gramotnosti ocitlo vyše 30 percent žiakov,
Anketa na Facebooku sa týkala témy kníh a otázka pre diskutujúcich znela: „Budujú naše školy u detí lásku k čítaniu/knihám?“
MARTIN KRNO: Ak chceme držať krok s ostatnou Európu, či dokonca, pokiaľ ide o konkurencieschopnosť ekonomiky, dostať sa do jadra EÚ, musíme mať aj veľa múdrych ľudí.
Rezort vyhlásil posledné hodnotiace kolo vo výzve Čitateľská, matematická, finančná a prírodovedná gramotnosť na gymnáziu.
Výskum vplyvu elektronických a tlačených knih priniesol zaujímavé poznatky.
Zvyšovania úrovne a kontinuálneho rozvíjania čitateľskej gramotnosti sa podarilo tento rok aj pomocou dvoch projektov.
Do projektu sa však môžu zapojiť aj školy z Českej republiky.
Testovanie PIRLS 2016 potvrdilo, že medzi výkonmi žiakov a sociálno-ekonomickým kapitálom jeho rodiny existuje silná spojitosť.
Fakty s kontextom či zážitkové čítanie sa ťažko vtesnáva na malý priestor. Ten viac pristane heslám extrémistov a populistov. Čo sa s tým dá robiť?