Šéf koncernu PSA, Carlos Tavares má odvážne plány. V najbližších rokoch chce v rámci rastovej expanzie zaútočiť na trh v Severnej Amerike. Posledné auto tam však koncern predal v roku 1991.
Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?
Koncern PSA ukáže v Ženeve nové úžitkové dvojičky Citroën SpaceTourer a Peugeot Traveller. Ako prvý odhaľuje podrobnosti Citroën. Nová dodávka ponúkne dva rázvory a tri dĺžky karosérie.
Hlavnou hviezdou Citroënu v Ženeve sa má stať nová dodávka SpaceTourer nahrádzajúca pôvodné Jumpy. A keďže ju už francúzsky výrobca čiastočne predstavil, bonusom bude dobrodružný koncept Hyphen.
Móda crossoverov zasiahla aj prémiovú odnož Citroënu. S faceliftom hatchbacku DS 4 prichádza totiž aj verzia Crossback. Síce bez štvorkolky, ale zato s vyšším podvozkom a elektronicky riadenou trakciou prednej nápravy.
Prémiová divízia Citroënu už má za sebou modernizáciu modelov DS 4 a DS 5. Teraz prišiel na rad najmenší a aj najstarší člen rodiny. Kupé a kabriolet DS 3 majú viac výkonu, nový automat a štýlovejšiu prednú masku. Logo Citroën tu už nenájdete.
Ešte koncom roka stihli automobilky Toyota, Citroën a Peugeot podrobiť nové úžitkové trojičky nárazovým testom Euro NCAP. A urobili dobre. Tesne pred sprísnením pravidiel si totiž zaknihovali plné skóre.
Citroën, Peugeot a Toyota prichádzajú s novou generáciou malých úžitkových vozidiel. Nahradia pôvodný Jumpy, Expert a starý Proace. Majú nové mená aj platformu.
Citroën rozohráva veľké hry s malým priestorom. C3 s prívlastkom Picasso odkazuje na kubizmus prezentovaný maliarom a sochárom Pablom Picassom.
Z frankfurtskej štúdie Citroën M Concept, ktorá oprášila spomienky na legendu menom Méhari, asi veľa nezostane. Tento názov si totiž nakoniec privlastní elektrická plážová bugina E-Méhari, odvodená z Bolloré Bluesummer.
Citroën C4 Picasso je iné rodinné auto, ako sme vo všeobecnosti zvyknutí. Smer akým je iné, možno vyčítať už z jeho prívlastku.
S ukončením výroby sedanu a kombi C5 odíde do minulosti aj legendárne hydro-pneumatické pruženie. Teraz sa ale Citroën snaží upokojiť verejnosť informáciou, že chystá nový, revolučný systém. A má byť výsadou Citroënov.
Na autosalóne v Guangzhou predstavuje DS nový model S4. Nemýľte si ho ale s európskym DS 4. Toto auto je konštruované s ohľadom na požiadavky čínskych zákazníkov. A keďže nejde o sedan, má aspoň dlhšiu karosériu.
Novú generáciu mestského hatchbacku Citroën C3 predstaví francúzska automobilka na jeseň v Paríži. Pre nás je dôležité, že bude schádzať z výrobných liniek slovenského závodu PSA v Trnave. Už dnes prebiehajú prípravy na nábeh sériovej produkcie.
V posledný augustový víkend sa uskutočnil ďalší slovenský zraz „kačíc”. Išlo už o 16. ročník organizovaný 2CV klubom Slovakia. Nechýbal ani vzácny kabriolet zo zahraničia.
Toto auto sa nebojí slanej vody ani piesku. Interiér môžete vystriekať hadicou. Všetko v ňom je z neoprénu a v zlom počasí vás ochráni nafukovacou strechou.
Legendárny francúzsky model Méhari od Citroënu sa vracia na scénu. Automobilka túži po jeho nástupcovi.
Koncept DS Divine nie je len hviezdou výstavného mola, namiesto postávania v továrenskom múzeu si totiž hrdo pojazdil po londýnskom parku.
Ak sa rozhodujete pre kúpu hatchbacku nižšej strednej triedy, Citroën C4 nebude asi jedným z favoritov. Je to však škoda. Na dnešné časy ponúka totiž neskutočne komfortnú jazdu. A jeho novučičký trojvalec? Tak ten si zamilujete po prvom kilometri.
Citroën boduje v Číne najmä lacným sedanom C-Quatre. Darí sa mu tu už od roku 2009. Teraz dozrel čas na zmenu. Ilustrácie ukazujú, že nepôjde len o C4 s prilepeným kufrom.