Rumunský Oltcit bol vo svojej dobe konštrukčne moderným autom. O tom niet najmenších pochybností. Majiteľom dal ale poriadne zabrať.
V roku 1989 padla železná opona. Konfrontácia s vyspelým Západom bola tvrdá aj v oblasti áut.
Len nedávno vynovené SUV Citroën C5 Aircross prichádza s ďalšou inováciou.
Z najnovšej várky crashtestov Euro NCAP získalo z 10 áut osem po päť hviezdičiek.
Citroën predstavil nástupcu pôvodného GS v roku 1982. A to priamo pod Eiffelovou vežou. A hoci vedelo nové BX svojich majiteľov aj potrápiť, vyrobili z neho viac ako 2,3 milióna kusov.
Citroën Oli má byť podľa jeho tvorcov optimistickým „laboratóriom nápadov na kolesách“.
Citroën začiatkom tohto roku požadoval zákaz predaja automobilov Polestar v celej Európe.
Nový model prichádza aj ako elektromobil ë-C4 X. Rozmerovo patrí presne medzi modely C4 a C5 X.
Elektrický Spacetourer príjemne prekvapil dojazdom aj rýchlosťou nabíjania, no naftový je na dlhé cesty stále na nezaplatenie.
DS vytiahlo po šiestich rokoch z „depozitu“ koncept E-Tense, aby mu dalo novú tvár a techniku.
Citroën po 17 rokoch ukončil výrobu C1, pričom posledné kusy zišli z výrobnej linky v českom Kolíne práve v týchto dňoch.
Po štyroch rokoch vynovil Citroën SUV C5 Aircross. Dizajnové zmeny sú pomerne rozsiahle.
Mobilita budúcnosti bude mať niekoľko podôb. A hoci elektromobily sa zväčša predurčujú pre jazdu v mestách, ich dizajn môže evokovať rôzne zameranie.
Nový Citroën C4 sme „prevetrali" hneď s dvoma motormi. Obe verzie spája komfort, ktorý sa dnes len tak nevidí.
Citroën C-Elysée bol svojho času aj u nás konkurentom pre Daciu Logan. Dnes ho už ale nedostanete.
Majitelia slávnych Citroënov 2CV pútali tento rok pozornosť na cestách v okolí Veľkého Krtíša a Modrého Kameňa.
Citroën sa snaží zbaviť závislosti od európskeho trhu. No na to potrebuje aj špecifické autá.
V predĺženej XL verzii, ktorú sme testovali, ë-Jumpy pohodlne odvezie 9 ľudí a stále má dosť miesta pre batožinu.
Nie je tajomstvom, že moderné autá majú stále väčší problém zvládať prudký vyhýbací manéver, takzvaný „losí test“.
Trnavský Stellantis dostane 180 miliónov eur na rozbeh výroby nových áut. Ich názvy nechce prezradiť, no vieme ich aspoň odhadnúť.