Nie je to tak dávno, čo bol synonymom pre komfortnú jazdu sedan alebo kombi strednej triedy. Lenže časy sa menia. Pochopil to aj Citroën. A spravil dobre.
Dizajnéri a inžinieri Citroënu sa doslova utrhli z reťaze. Mali na to však dobrý dôvod – storočnicu francúzskej automobilky.
Nie každé SUV musí byť športové. Citroën pripravil najpohodlnejšie.
Francúzsky koncern PSA je pri chuti. Po úspešnej akvizícii Opela sa pozerá po ďalšej. Šušká sa o spoločnosti Jaguar Land Rover.
Kategória viacúčelových vozidiel pomaly mizne. Kým väčšie sedemmiestne modely sa ešte v ponuke držia, päťmiestne sú už pre výrobcov nerentabilné. Dokazuje to aj rozhodnutie francúzskeho Citroënu.
Citroën oslavuje tento rok storočnicu. A tak je mimoriadne aktívny. Po premiére ženevskej štúdie Ami One má pripravenú ďalšiu.
Francúzsky koncern PSA plánuje ďalšiu akvizíciu. Jeho záujem o taliansko-americký konglomerát FCA mu však nevyšiel.
Ženevský koncept mestského elektromobilu navrhol Citroën ako alternatívu k verejnej doprave, ku skútrom či k bicyklom. Je to akýsi ideový nástupca legendárneho Citroënu 2CV.
Francúzska automobilka Citroën sa zo sérových noviniek „vystrieľala“ vlani. V Ženeve však chýbať nebude. A predstaví tu svoj pohľad na mestskú mobilitu budúcnosti.
Citroën nahrádza sedan a kombi C5 celkom novým modelom. C5 Aircross zaútočí na priaznivcov SUV. Na Slovensku štartuje cenou 19 990 eur.
Citroën dostatočne pružne reaguje na preferencie zákazníkov. Crossovery sú pevnou súčasťou modelového portfólia, a to je dnes kľúčom k úspechu.
Praktické autá nemusia vyzerať stroho.
Spoločný podnik TPCA v českom Kolíne, kde automobilky Toyota, Peugeot a Citroën vyrábajú od roku 2005 malé mestské modely, čakajú zmeny.
Populárny Citroën C4 Cactus, sa v budúcej generácii zmení aj na čistý elektromobil. Umožní to platforma CMP.
Koncern PSA už vo veľkom využíva platformu EMP2, teraz sa k nej však pridá druhá pre menšie modely. Napríklad Peugeot 208, Opel Corsa alebo Citroën C3.
Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo – to je známe trio miniáut z českého Kolína. V budúcnosti to tak byť ale nemusí.
Koncern PSA musí doháňať náskok konkurencie v elektromobilite. Ako prvá sa touto cestou vydá vlajková loď Citroënu. Nové plug-in hybridné SUV C5 Aircros použije technológiu čínskeho DS7 Crosback. Aj keď bez elektrickej štvorkolky.
Citroën sa rozhodol pre odvážny krok. Klasický hatchback C4 nahradil modernizovaným Cactusom. Originálny crossover sa tak zmenil na kompakt. Stačí to však na konkurentov? Zisťovali sme za volantom verzie 1,2 PureTech 110.
Citroën chce, aby sa ženy v špeciálnej edícii modelu C3 cítili výnimočne.
Pokiaľ ide o ponuku úžitkových vozidiel a osobných dodávok, Citroën patrí medzi automobilky so širokým modelovým portfóliom. Keďže nákladné dodávky sú zväčša v tieni osobný áut, rozhodli sme sa preveriť jednu z nich v redakčnom teste.