Podľa čínskeho ministerstva takýto postup EÚ otriasa vzájomnou dôverou.
Čínska štátna automobilka nechápe kultúrny kontext obchodovania v Európe. Správa sa ako v Číne. Bude to pre ňu poriadne drahé.
Zavedenie vysokých ciel na dovoz elektromobilov do Kanady tvrdo zasiahne Teslu, ktorá ich do tejto krajiny z Číny exportovala najviac.
Dodatočné clá zavedené na dovoz elektromobilov z Číny sa ukázali ako dvojsečná zbraň. Poškodzujú totiž aj západných výrobcov.
Zabrali protičínske clá? V júli padli európske predaje elektrických áut z ríše stredu medzimesačne o 45 %.
Clá, ktoré by mali začať platiť v júli nezdvihnú len cenu Mini, ale aj BMW iX3.
Európska komisia sa chystá zverejniť výsledky vyšetrovania čínskych výrobcov elektromobilov. Peking už preto signalizuje odvetu.
Na elektromobily budú zavedené 100-percentné clá, na solárne články 50-percentné a zvýšia sa aj na oceľ a hliník.