Autá spaľujúce zemný plyn sú extrémne ohľaduplné k životnému prostrediu. Napriek tomu im zvoní umieračik.
Alternatívnymi palivami nie sú len elektrina a vodík.
Plyn nazývaný biometán bude možné tankovať rovnako ako stlačený zemný plyn CNG. Jeho výhodou sú však nižšie emisie oxidu uhličitého a skutočnosť, že je vyrobený z obnoviteľných zdrojov.
Novela zákona o dotáciách vytvára možnosť pre poskytnutie podpory aj vozidlám s iným alternatívnym palivom, a to nielen elektromobilom.
V Euróspkej únii vrátane Slovenska začína oddnes platiť jednotné označovanie palív. Symboly sa budú nachádzať na stojanoch aj na krytoch nádrže nových áut.
Dnešná doba praje crossoverom a ekologickým pohonom. Seat Arona TGI v sebe spája oboje. Dynamickými parametrami neohúri, no hospodárnosťou prevádzky ťažko nájde konkurenciu.
Stlačený zemný plyn (CNG je alternatívou k tradičným palivám a prispieva k čistejšiemu ovzdušiu.
V Togliatti spustili výrobu Vesty s alternatívnym pohonom. Zamieriť má najmä k firemnej klientele. Aj preto sa Lada neobťažovala s príliš sofistikovaným technickým riešením.
Preplňovaný trojvalec 1,0 TSI už používa koncern VW naprieč výrobným programom - od up!-u až po Octaviu. Teraz prišiel rad na verziu spaľujúcu zemný plyn. Dostane ju Polo, Ibiza aj up!.
Dopravný prostriedok má ekologický pohon na stlačený zemný plyn (CNG), ktorý je alternatívou k tradičným palivám a prispieva k čistejšiemu ovzdušiu.
Súčasná neprehľadná ponuka palív na rôznych čerpacích staniciach vedie niekedy k natankovaniu nesprávneho paliva. Európska únia chce takýmto chybám zabrániť.
Lada predstavila v Petrohrade prototyp sedanu Vesta upravený na spaľovanie zemného plynu. Nasledovať budú testy a následne sériová výroba.
Na plyn sa jazdilo s Octaviou už v minulosti. Tá nová s prívlastkom G-Tec však zamenila propán-bután za zemný plyn. Funguje to na jednotku, otázne je, či sa to oplatí.
Otázku, či si kúpiť auto na zemný plyn, si slovenskí motoristi zatiaľ nekladú. V prevádzke je totiž len osem čerpacích staníc na CNG. To ale nemení nič na skutočnosti, že práve toto palivo by nám umožnilo jazdiť najlacnejšie.
Na autosalóne v Ženeve predviedla Škoda dlho avizovanú štúdiu päťdverového kupé VisionC. Odhalila interiér a niektoré ďalšie podrobnosti.
Motory TDI a TSI doplnia agregáty spaľujúce zemný plyn. Volkswagen im plánuje veľkú budúcnosť. Ako prvý bude tankovať CNG Golf 1,4 TGI.
Majster sveta v úspornej jazde, Rakúšan Gerhard Plattner, zlomil ďalší rekord. Na Škode Citigo CNG prešiel za päť dní 2 619 km s priemernou spotrebou len 2,39 kg plynu na 100 km.