LÝDIA KOKAVCOVÁ: Zvykli sme si na všeličo. Ale nezvykajme si, že takto to je a nič sa s tým nedá robiť. Ak má niekto pocit, že Brusel je ďaleko, iniciatíva mu dáva priestor zmeniť to.
Metóda vyvoláva kontroverzie kvôli vysokým nákladom a možným rizikám pre životné prostredie.
Toyota sa nemieni vzdať spaľovacích motorov. Hľadá všemožné riešenia, ako ich zachrániť a urobiť čistejšími.
Je to smutné, ale za poslednú dekádu sme sa nepohli ani o krok vpred. Autá produkujú zhruba rovnaké množstvo emisií, hoci motory sú účinnejšie.
Nemecká asociácia inžinierov prišla so štúdiou, ktorá porovnáva uhlíkovú stopu elektromobilov s autami so spaľovacím motorom. Elektromobily vyhrávajú s odretými ušami.
Je reálne znížiť úroveň emisií na predindustriálnu dobu? V relácii Pravda o klíme odpovedá František Simančík zo Slovenskej akadémie vied.
Farmár sa sťažuje aj napriek tomu, že práve poľnohospodárstvo je zodpovedné za viac než tretinu emisií skleníkových plynov.
Vďaka ambicióznemu programu by sa mala Európa do roku 2050 stať prvým klimaticky neutrálnym kontinentom na svete.
Dohoda je na stole. Vyjednávači Európskej únie sa tesne pred Dňom Zeme zhodli na európskom klimatickom zákone.
Na Slovensku máme tankovanie benzínu E10 povinné. Nemeckí motoristi si ale môžu stále vybrať. A palivu s vyšším podielom bioetanolu veru neholdujú.
Aj keď podiel naftových áut v Európe neustále klesá, nejaký ten čas tu s nami ešte budú. Continental verí, že dokáže vyriešiť aj ich najväčšiu neresť.
V záujme boja proti klimatickým zmenám treba zefektívniť výstavbu aj prevádzku budov a využívať bezemisné zdroje energií. Zhodli sa na tom účastníci odbornej diskusie, ktorá sa konala v rámci Týždňa zelených budov pod záštitou Slovenskej rady pre zelené budovy v Bratislave.
Podľa niektorých politikov a environmentalistov sú autá verejným nepriateľom životného prostredia. Emisie, ktoré vypúšťajú, nás majú zabíjať. Je to ale naozaj tak?
Sú elektromobily nutné na to, aby automobilky dosahovali nízke emisie CO2? Ako ukazujú dáta agentúry Jato Dynamics, nemusí to tak byť.
Ústup naftových motorov v prospech tých benzínových má katastrofálne dôsledky. Ostro sledované emisie CO2 totiž vlani stúpli na najvyššiu úroveň od roka 2014. A za každý nadlimitný gram budeme platiť.
V minulom roku sa mohlo ťažbou kryptomien prostredníctvom webových aplikácií v počítačoch používateľov spotrebovať až 18,8 gigawattov elektrickej energie.
Rozhodujúcou pákou pre lepšiu ochranu klímy je podľa šéfa Munich Re Joachima Wenninga spoplatnenie emisií oxidu uhličitého (CO2).
PETER TAKÁČ: Cesta k individuálnej spáse duše život na Zemi nezachráni. Nezastaví ľudské utrpenie, kolaps ekosystémov, vyhubenie druhov.
Posledný veľký investičný úspech zaznamenala domáca ekonomika príchodom britskej automobilky Jaguar Land Rover do mesta Nitra.
Automobilový priemysel sa vracia v čase. Namiesto znižovania emisií CO2 produkcia tohto plynu z výfukov áut raste.