Nemecká spoločnosť Continental chce raz a navždy skoncovať so zlým výhľadom z áut.
Český Autoklub sa rozhodol otestovať celoročné pneumatiky od deviatich výrobcov.
ADAC si na paškál v prvom kole zobral 12 plášťov s rozmerom 175/65 R14, ktorý obúvajú typické mestské autá. A nemá príliš dobré správy.
Renomovaná spoločnosť Continental v rámci kampane Continental Vision Zero Roadshow zisťovala kvalitu pneumatík na vozidlách slovenských a českých vodičov. Výsledky ukázali, že Slováci dbajú na bezpečnosť menej.
Jazda autom na mokrej vozovke sa môže stať v stotine sekundy nekontrolovateľnou. Dôvodom je akvaplaning, keď sa medzi asfaltom a pneumatikou vytvorí vodný film. Upozorniť má na to nový varovný systém.
Väčšina stredoeurópskych vodičov pozná letné a zimné pneumatiky spolu s celoročnými plášťami. Škandinávska klíma však vyžaduje niečo viac.
Ak si myslíte, že laserovými diódami sa skončil vývoj svetelnej techniky v autách, ste na omyle. Nemecký Continental a spoločnosť Osram pracujú na novej generácii adaptívnych svetiel aj s projekciou obrazov.
Nemecký ADAC aj tento rok nastavil zrkadlo výrobcom pneumatík. Otestoval celkom 32 nových zimných plášťov. A výsledky prekvapili. Ukázalo sa, že ani lacné pneumatiky nemusia zaostávať. Naopak, porazili Michelin aj GoodYear.
Continental pracuje na pneumatike, ktorá bude meniť počas jazdy svoj profil a tlak v záujme čo najlepšej priľnavosti. Zároveň by to znamenalo, že už nebudeme musieť v zime a na jar prezúvať.
Jeden z najväčších dodávateľov pre automobilový priemysel používa flotilu testovacích vozidiel. A niektoré z nich majú dva volanty. Zdanlivý nezmysel má však logiku.
Nejde o revolúciu, ale len iný pohľad na vec. Nemecký Continental tvrdí, že ak sa brzda „presťahuje“ z nápravy na koleso, môže to byť výhodné. Najmä pre elektromobily.
Nemecký gigant Continental vidí budúcnosť mestskej mobility v autonómnych taxíkoch. Jeden taký už má. Volá sa CUbE a je pripravený na skúšobnú prevádzku.
Výsledok je vraj úžasný. Tí, ktorí nový systém generovania zvuku v aute počuli, hovoria, že znie lepšie, ako súčasné najdokonalejšie audiosústavy. A to bez jediného reproduktora.
Šéf spoločnosti Continental, ktorá je jedným z najväčších dodávateľov komponentov pre automobilový priemysel, tvrdí, že elektromobily sa vyrovnajú súčasným autám najskôr v roku 2025.
Nemecká organizácia ACE sa rozhodla otestovať letné pneumatiky s rozmerom 215/60 R17. Najlepšie obstála značka Continental s pneumatikami PremiumContact 5, ktoré ako jediné získali hodnotenie „veľmi odporúčané“.
Veľké presuny v skladoch čakajú v najbližších dňoch púchovský Continental. Výrobca pneumatík začne využívať centrálny expedičný sklad, ktorý otvorili v Dubnici nad Váhom.
V druhej časti veľkého testu letných pneumatík nemeckého ADAC-u sa pozrieme na väčší z rozmerov. Zlato si odniesol už takmer tradične Continental a za ním Esa, Pirelli a Vredestein.
Len mesiac po tom, čo americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA nariadil zvolať ďalších päť miliónov áut v súvislosti s nebezpečnými airbagmi Takata, prichádza ďalšia zlá správa. Chybné airbagy má aj Continental. Týka sa zatiaľ piatich miliónov vozidiel.
Na veľtrhu spotrebnej elektroniky predstaví Continental špeciálnu fóliu, ktorá dokáže aktívne regulovať priepustnosť svetla. Znížiť by mala energetickú náročnosť klimatizácie a tým aj spotrebu paliva a emisie CO2. Zatiaľ je však drahá.
Podiel prírodného kaučuku v zimných pneumatikách môže byť dôležitý pre jazdné vlastnosti vozidla. Prírodný kaučuk dokáže gumu zmäkčiť a tým zvýšiť jej priľnavosť k vozovke pri nižších teplotách.