Víťaza ankety európskych novinárov sme sa dozvedeli oveľa skôr ako po minulé roky. Triumf si opäť pripísal elektromobil a opäť z dielne Renaultu.
Ešte nikdy sa v ankete Európske auto roka neuchádzalo o vavríny 41 modelov.
Výsledky celoeurópskej ankety o najlepšie auto roka sú tak trochu prekvapením. Zlato si odniesol elektrický Renault Scénic E-Tech.
Hoci podiel elektromobilov na predajoch nových áut dosahuje v Európe necelých 15 %, v zozname finalistov COTY 2024 už nenájdeme jediný model, ktorý by nemohol jazdiť na batérie.
Porotu v Česku aj na Slovensku najviac oslovilo auto, ktoré sa v minulom roku stalo Autom roka aj v USA.
do finále sa dostali až tri autá koncernu Stellantis. Doplnili ich tri ázijské značky a Dacia Duster.
Európskym autom roka sa stalo to najmenej pravdepodobné auto.
Tohtoročnú anketu WCOTY neobišlo zdesenie z ruskej agresie na Ukrajine.
Je to šok. Len jedno z postupujúcich áut má spaľovací motor.
V prvom kole najprestížnejšej európskej ankety sa ocitli nováčikovia z Číny.
V Toyote môžu otvárať šampanské. Európskym automobilovým kráľom pre rok 2021 je mestský Yaris.
Tradičnú novinársku anketu o európske auto roka pandémia koronavírusu nezastavila. Bude však prebiehať inak.
V Paríži a možno aj v Trnave otvárajú šampanské. Nový Peugeot 208, ktorý jazdí na benzín, naftu aj elektrinu, je automobilovým kráľom Európy na rok 2020.
Európskym autom roka nebude VW Golf, žiadna Škoda ani ambiciózna Mazda 3 Skyactiv-X. Porota im vystavila „stopku“.
Súboj o najlepšie európske auto roka 2020 bude tvrdý. Porota zverejnila zoznam 35 nominovaných modelov. Zamiešať karty môžu elektromobily, SUV aj klasika.
Ešte nikdy v histórii súťaže Car of the Year nezískali dva najvyššie ocenené modely rovnaký počet bodov. Tentoraz áno.
Anketa Európske auto roka dospela do ďalšieho kola. Finálová sedmička je naozaj pestrá.
Súťaž Európske auto roka má 55-ročnú tradíciu. Ešte nikdy v nej ale nezvíťazil model Volva. Stalo sa tak prvýkrát. Postaral sa o to nový crossover XC40.
O titul európskeho automobilového kráľa sa tento rok uchádzalo rekordných 43 nových modelov. Väčšina z nich však môže na vavríny zabudnúť. Do druhého kola postúpilo len sedem finalistov.
Francúzsky crossover sa stal doslova miláčikom novinárskej poroty posledného ročníka ankety Car of the Year. Získal 319 bodov a až 21 nominácií na prvú priečku.