Testovacie figuríny sú extrémne drahé. Napríklad čelná figurína Thor stojí 650 000 eur a figurína pre bočné nárazy WorldSID 350 000 eur.
Veľká britská štúdia detailne porovnávala typy zranení žien a mužov pri automobilových nehodách.
Vysokou ochranou posádky v prípade havárií sa zväčša chvália prémiové značky. V európskych crashtestoch však zažiarila Mazda CX-30, ktorá dosiahla najvyššie skóre ochrany dospelých v histórii.
Ak ste si mysleli, že v automobilovom priemysle, ktorý v súčasnosti prechádza na umelú kožu, sa čosi také nemôže stať, ste na omyle.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky nárazových skúšok Fordu Focus a Volva XC40, ovenčeného titulom európske auto roka. Oba modely prešli skúškou ako nôž maslom.
Euro NCAP zavádza v tomto roku dvojité hodnotenie áut. Samostatné výsledky uvádza pre verzie bez autonómnych bŕzd a samostatne pre tie, ktoré daný systém majú. Balenu na plný počet hviezdičiek však nestačili.
Mikroautám, na ktoré môžete dostať „vodičák“ už od pätnástich rokov, sa Euro NCAP pozrelo na zúbok prvýkrát pred dvoma rokmi. Výsledky crashtestov boli odstrašujúce. Rovnako ako tie aktuálne. Ani z jedného z štyroch adeptov by ste po ťažkej havárii živí nevyliezli.
V poslednej sérii nárazových skúšok sa zišli v laboratóriách Euro NCAP tri úplne odlišné vozidlá. Jedno SUV, jeden roadster a jedno mestské mini. Na päť hviezdičiek stačil len Hyundai Tucson. Mazda MX-5 a Opel Karl o jednu prišli. Zvlášť výsledky Opelu príliš nepotešili.
Crash testy piatich najpredávanejších áut v Indii uskutočnila organizácia Global NCAP. Výsledky sú šokujúce. Ani jedno z áut nedokázalo získať ani len jednu hviezdičku.
Po americkej poisťovacej spoločnosti IIHS ohlásilo rebríček najbezpečnejších áut aj európske bezpečnostné konzorcium Euro NCAP. Hviezdou je čínsky Qoros aj elektromobil Renault Zoe.