Trasa z Vodného diela Žilina do Terchovej má celkovú dĺžku 23,6 kilometra.
Nový úsek cyklotrasy sa začína pri Šúrovciach v časti Valtov Šúr, viesť bude po hrádzi Váhu a končiť sa bude pri moste ponad Horný Dudváh pri Siladiciach.
Uzáveru mosta Podvažie si vyžiada výstavba 31-metrového podchodu pre cyklistov.
Asfaltová cyklistická cestička vedie cez polia popri starom vetrolame a je úplne oddelená od motorovej dopravy, súčasťou investície bola aj výsadba novej zelene.
Benefitom tejto trasy je prírodná scenéria, výhľad na Slavkovský štít i rastúci les.
Cyklochodník má v budúcnosti nadviazať na súčasnú trasu končiacu pri akvaparku.
Nová vznikajúca cyklotrasa v Nitre prepojí mestské časti Mlynárce, Diely a Klokočinu. Bude mať 9 úsekov.
Úsek dlhý 6,15 km vedie po korune ochrannej protipovodňovej hrádze rieky Morava.
Cykloprojekt sa končil v Novej Dedinke, po novom povedie popri brehu Čiernej vody až do Kráľovej pri Senci.
Cyklotrasa má byť situovaná na uliciach Cesta mládeže, Veľkomoravská, M.R. Štefánika, Mierové námestie, Námestie SNP, Ľ. Zúbka, Partizánska.
Množstvo cyklistov využívalo aj Cyklomost slobody, ktorý vedie ponad rieku Morava a spája Devínsku Novú Ves s rakúskym zámkom Schloss Hof.
Začiatok trasy bude na Mariánskej hore, bude mať 25 kilometrov.
Stavebná zákazka zahŕňa aj úpravu hlavnej svetelnej križovatky, elektroinštalácie a prístrešok na bicykle.
Zákutia Slovenského raja sú prístupnejšie aj pre návštevníkov, ktorí sa do regiónu vyberú na bicykli.
Úsek je súčasťou cyklotrasy Kotešová – Považský Chlmec, náklady za milión eur uhradí Žilinský samosprávny kraj z eurofondov.
Príprava projektu trvala desať rokov, práce dva, mesto ich financovalo z eurofondov.
Dvojkilometrový úsek sa začína pri prístupovej komunikácii do areálu vodární a končí sa na začiatku existujúcej cyklotrasy v rámci strategického parku.
K rozvoju cestovného ruchu v sninskom regióne a v lokalite NP Poloniny prispejú aj ďalšie aktivity.
Trasovanie 11-kilometrového úseku bolo ukončené a samosprávny kraj naň vypracuje ďalší stupeň projektovej dokumentácie.
Povrch cyklotrasy pochádzal ešte zo 70. rokov. Dokončená bola rekonštrukcia posledného, 1,4-km dlhého úseku od konečnej autobusov 43 po Dlhé lúky.