Diaľničný úsek Hubová - Ivachnová bude mať dĺžku takmer 15 kilometrov, jeho súčasťou bude aj vyše 3,5 kilometra dlhý tunel Čebrať.
Úsek Turany - Hubová je z hľadiska dokončenia diaľnice D1 posledný a patrí zároveň k najnáročnejším a najdrahším.
Diaľničný úsek Turany - Hubová bude mať dĺžku takmer 15 kilometrov a po dokončení ušetrí motoristom približne 12 minút.
Prioritou vo výstavbe ciest sú kľúčové projekty ako D1 Turany – Hubová, projekt D3 v regióne Kysúc, ale i pokračovanie investícií do rekonštrukcie ciest I. triedy a mostov.
Kedy začnú stavať úsek D1 Turany - Hubová?
V uplynulých štyroch rokoch sa s diaľnicami pohlo najmä na juhu.
Národná diaľničná spoločnosť pokračuje v príprave úseku Turany - Hubová. V súčasnosti sa spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie.
Slovensko sa vybralo pri ďalšom budovaní nových diaľnic na juh. Diaľničiari vyhlásili tender na výstavbu R2 v úseku Mýtna – Kriváň.
Tunel Korbeľka na úseku D1 Turany – Hubová dostáva zelenú.
Kľúčový diaľničný úsek D1 Turany – Hubová len nedávno získal konečné trasovanie a už je jeho výstavba ohrozená.
Odvolania a súdne konania môžu zastaviť výstavbu diaľnice D1 v úseku Turany – Hubová, kde envirorezort rozhodol v prospech variantu s tunelom Korbeľka.
Denník Pravda prináša seriál Top cestné stavby. Aktuálny diel je o tuneli Korbeľka, ktorý veľmi pravdepodobne vznikne na kritickom úseku diaľnice D1 Turany – Hubová.
Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest sa na Slovensku v nasledujúcich rokoch môže spomaliť. Štát už rozdelil všetky prostriedky z eurofondov.
Vodiči úsek Dubná Skala - Turany využijú začiatkom nasledujúceho mesiaca. Nová diaľnica pomôže najmä obciam, cez ktoré doteraz prechádzala tranzitná doprava.
Zusuv pôdy nahráva variantu s tunelom Korbeľka. Ján Topercer z Univerzity Komenského hovorí o lekcii, ktorú všetkým dala príroda.