O výstavbu obchvatu Bratislavy a rýchlostnej cesty R7 prostredníctvom PPP projektu budú súperiť Strabag, Hochtief, Cintra a Vinci.
Starostovia bratislavských mestských častí Podunajské Biskupice, Vrakuňa a obcí Dunajská Lužná, Miloslavov a Rovinka spustili petíciu za urýchlenú dostavbu obchvatu.
Ministerstvo dopravy chce vyhodnotiť splnenie podmienok účasti v súťaži o koncesiu na diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 do začiatku júna.
V súťaži o koncesiu pre diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 v rámci PPP projektu požiadalo o účasť deväť konzorcií.
Záujemcovia o PPP projekt pre diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 majú o dva týždne viac času na prihlásenie sa do tendra.
Listami aj osobnými návštevami sa špekulanti snažia obmäkčiť obyvateľov bratislavských Vajnôr, aby predali svoje pozemky v okolí budúceho diaľničného obchvatu D4.
Za pozemky pod budúcou D4 núkajú najmä starším ľuďom 2,50 eura za meter štvorcový. Miestny úrad vo Vajnoroch však nepoveril vykupovaním žiadnu spoločnosť.
Veľké slovenské firmy sa čoraz viac združujú s obrovskými čínskymi korporáciami. Môžu vyplniť medzeru po plánoch ruských firiem.
Za prejazd bratislavským diaľničným obchvatom a rýchlocestou R7 z Prievozu do Holíc budú kamióny pravdepodobne platiť. Osobné autá zrejme nie.
Náklady na postavenie a dlhodobú údržbu súkromnej diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 by mal štát vo svojich prepočtoch prehodnotiť.
Štát oficiálne hľadá koncesionára, kto postaví obchvat Bratislavy D4 a časť rýchlostnej cesty R7.
Vybudovanie časti obchvatu Bratislavy cez PPP projekt podľa bratislavskej župy odvráti hrozbu kolapsu dopravy v hlavnom meste a okolí.
Postaviť takmer 60 km súkromnej diaľnice na západe Slovenska chcú firmy z Nemecka, Španielska, Francúzska, Švédska, Rakúska, Maďarska, ale aj z Číny.
Slovensko nemá podľa Roberta Fica dostatok prostriedkov na plánovanú výstavbu diaľnic a preto musí uskutočňovať aj PPP projekty.
Vláda v stredu schválila návrh projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre realizáciu úsekov ciest D4 a R7.
Postaviť bratislavský diaľničný obchvat D4 a časť rýchlostnej R7 je pre štát podľa expertov najvýhodnejšie ako verejno–súkromný PPP projekt.
Dopravnú situácia v Bratislave a jej satelitoch sa podľa Bratislavského samosprávneho kraja stáva neprekonateľným problémom.
Dopravná situácia v Bratislave si podľa šéfa Výskumného ústavu dopravného Ľubomíra Palčáka vyžaduje čo najskôr postaviť D4 a R7.
Ministerstvo dopravy zverejnilo štúdiu uskutočniteľnosti projektu PPP na výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy a rýchlostnej cesty R7.
Rezort dopravy konečne začne hľadať stavebné firmy, ktoré sa pustia do výstavby niekoľko rokov odkladaného nultého diaľničného obchvatu D4.