Rozsah protiprávneho konania bol znaleckým dokazovaním vyčíslený na viac ako 3,6 milióna eur.
Posledné úseky projektu D4/R7 sa otvárajú postupne.
Počas prvého októbrového víkendu boli odovzdané dve dôležité súčasti vonkajšieho obchvatu Bratislavy.
V sobotu vo večerných hodinách otvorili 6,3 km dlhý úsek rýchlostnej cesty R7 od križovatky Bratislava – Juh po križovatku Bratislava – Nivy (Prievoz).
Vonkajší obchvat Bratislavy vám výrazne uľahčí cestovanie, budete však potrebovať diaľničnú známku.
V nedeľu sa sprístupnil 4,3 kilometra dlhý úsek diaľnice D4 vrátane Lužného mosta.
Zhotoviteľ nultého obchvatu Bratislavy, spoločnosť D4R7 otvára už túto nedeľu Lužný most a zvyšnú časť R7.
Minister dopravy Andrej Doležal ešte vidí možnosti na zrýchlenie obstarávania aj výstavby.
Otvorenie je naplánované na koniec septembra a nebude sa týkať len dvoch úsekov D4 medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi, ktoré prídu na rad počas októbra.
Zhotoviteľ bratislavského obchvatu už v roku 2020 navrhoval, že postaví problematickú diaľničnú križovatku D4 a D1.
Nový, približne dvojkilometrový, úsek zatiaľ nie je napojený na ďalšiu časť obchvatu. Na to ešte treba spustiť úsek Vajnory – Ivanka pri Dunaji.
Problematické napojenie diaľnic by NDS chcela začať budovať, naráža však na administratívne prekážky a neochotu politikov.
Dokončená zjazdová vetva z Prístavného mosta na Bajkalskú je súčasťou prác na stavbe rondelu Prístavný most.
Polícia vzniesla pomerne tvrdé obvinenia voči čelným predstaviteľom konzorcia D4R7. Konzorcium tvrdí, že sa nezakladajú na pravde.
Konzorcium D4R7 pripravilo nové video, ukazujúce prakticky dokončený vonkajší obchvat Bratislavy.
Lužný most by mal byť odovzdaný do užívania v druhej polovici augusta tohto roku.
Ďalšie časti rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 budú môcť motoristi využívať už v auguste.
Jednotlivé úseky nultého obchvatu sú z technického hľadiska takmer hotové a sú pripravené na odovzdanie do užívania vodičom.
Výstavba križovatky Triblavina trochu pripomína nekonečný príbeh. Vyzerá to však tak, že tento rok by mohol už naozaj skončiť.
Dobudovanie križovatky D1 a D4 si podľa odhadov vyžiada investíciu 132,6 milióna eur. Náklady je však možné podľa ÚHP znížiť o 6,3 milióna eur.