V posledných dvoch rokoch absolvovalo rumunské SUV Dacia Duster pod kapotou veľkú rošádu. A ako sa zdá, ešte sa to nekončí.
Populárne SUV Duster predáva skupina Renault pod logami Dacie, Renaultu a v Indii dokonca aj ako Nissan Terrano. Rozdiely sú väčšie, ako si môžete myslieť.
Skalní priaznivci Dacie nie sú asi nadšení, že Duster po dlhých rokoch skoncoval s jednoduchým atmosférickým 4-valcom 1,6 SCe. Lenže nie je dôvod na paniku.
Hlava katolíckej cirkvi nielenže vodu káže, ale ju aj pije. Dôkazom je nový člen vozového parku vatikánskych garáží. Lacnejšie to už ani nešlo.
Ekológia býva drahá. Nie však v podaní rumunskej Dacie. Nové Sandero, Logan a Duster na LPG ušetria 12 % emisií a 40 % prevádzkových nákladov.
Jedno z najpopulárnejších SUV Európy bude ešte atraktívnejšie. Do ponuky sa s pauzou vracia verzia spaľujúca LPG.
Rumunskému SUV sa darí a z tempa nepoľavuje. Nová najvyššia výbava a hlavne nový benzínový motor s výkonom 150 koní majú šancu prilákať ďalších zákazníkov.
Dacia Duster nasleduje Suzuki Vitara. Aj rumunské SUV prišlo o základný benzínový atmosférický 4-valec 1,6 SCe. Zastúpi ho 3-valec 1,0 TCe.
Bestseller skupiny Renault sa dočkal modernizácie. Ale netešte sa. Európsky Duster ostáva bez zmien. Z faceliftu sa tešia v Indii.
SUV Dacia Duster je zlaté vajce. A zďaleka nielen pre Daciu. S logami Renaultu a Nissanu je vôbec najúspešnejším modelom aliancie. Preto dostane súrodencov.
Duster za rozumnú cenu ponúka veľa možností aj schopností.
Motorová rošáda sa nevyhla ani Dacii Duster. Nové agregáty 1,5 Blue dCi a 1,3 TCe teraz doplní preplňovaný 3-valec 1,0 TCe.
Dacia už nie je značka, ktorá nutne ukazuje na vaše skromné bankové konto. Najlepším dôkazom je nový Duster TechRoad – vlajková loď z Pitešti.
Dacia vypočula priania zákazníkov a do ringu vypustí svoj prvý pikap. Bude to drsný pracant.
Pod kapotou lowcostového rumunského SUV debutuje nový štvorvalec vyvíjaný s Mercedesom-Benz. Bude najvýkonnejším motorom v histórii Dacie.
Dnes už si označenie SUV privlastní kadekto. Len málo automobiliek však dokáže ponúknuť skutočnú univerzálnosť. Dacia to zvláda za primeranú cenu.
S Dusterom druhej generácie sme sa už stretli v podobe benzínovej verzie 1,2 TCe. Teraz sa nám dostal do rúk osvedčený diesel 1,5 dCi. Cena s príplatkami ale vyskočila dosť vysoko.
Aj bestseller Dacie musel zareagovať na prísnejšie emisné normy. Dostal preto nielen systém redukcie NOx, ale aj dlhšie prevody.
V Rusku je Renault ako doma. Dokonca tu produkuje u nás neznámy model Kaptur, ktorý je derivátom Dacie Duster. A teraz dostane novú atraktívnu verziu. Či príde prvé francúzske kupé-SUV aj do Európy však nie je známe.
Dacia si dáva pozor na náklady azda ako žiadna iná automobilka. Inak by nedokázala vyrábať lacné autá. Lenže nové emisné normy sú neúprosné. A to niečo stojí.