Ekológia býva drahá. Nie však v podaní rumunskej Dacie. Nové Sandero, Logan a Duster na LPG ušetria 12 % emisií a 40 % prevádzkových nákladov.
V Rusku vyskúša Renault recept, ktorý zatiaľ automobilkám príliš nevyšiel. U nás známa Dacia Logan sa premení na crossover. A to pri sedanoch veru nebýva zvykom.
Rodinu modelov Stepway rozšíri Dacia v Ženeve o nový prírastok. Outdoorový tuning totiž podstúpilo aj kombi Logan MCV. A nejde iba o hru.
Nových Dacií sa tak skoro nedočkáme. Veď súčasné modely lámu predajné rekordy. Platí to aj pre dvojičky Logan/Sandero. Takže si vystačia s faceliftom. Vynovený dizajn a komfortné prvky ich však čoraz viac približujú mainstreamu.
Dacia síce do Paríža nedoviezla očakávanú novú generáciu Dusteru, ale zmodernizovala modelový rad Logan/Sandero, a to vrátane verzií MCV a Stepway. Pomohol facelift ale aj nový základný trojvalec.
Najočakávanejšou novinkou Dacie je nepochybne druhá generácia Dusteru. Ten sa však ukáže až na budúci rok. To ale neznamená, že do Paríža príde rumunská značka s prázdnymi rukami.
Dacia stále rozširuje ponuku smerom k náročnejším klientom. Pre nich je tu nielen Duster Air ako vlajková loď rumunskej automobilky, ale aj tri off-roadovo ladené verzie Stepway. Štvrtým členom rodiny sa stane pravdepodobne Logan MCV.
Nemci sa v najnovšom rebríčku spoľahlivosti TÜV Report naozaj vytiahli. Po prvý raz nepustili na čelo tabuľky Japoncov. Kráľom je Mercedes SLK s historicky najnižšou kvótou porúch 2,4 %! No aj Nemci majú svoje „prepadáky“. Taký Passat ani Mondeo sa veru nemajú čím chváliť.
V druhej časti štatistík spoľahlivosti sa venujeme autám s vekom 4 až 5 rokov. Rebríčku opäť dominujú japonské a nemecké značky. Najlepšia je Toyota Prius, najhoršia Dacia Logan.