Celkovo si väčšina modelov medziročne polepšila. Nedarilo sa Tesle Model Y, ktorá je však stále na piatej priečke.
Do prvej trojky prenikli výraznejšie aj francúzske autá. Tretí je Renault Clio, piaty Peugeot 208 a šiesty Citroën C3. Ten si medziročne polepšil o vyše 50%.
Najpredávanejším autom v Európe bola v marci Tesla Model 3 aj napriek medziročnému poklesu o 45 percent. Po prvých troch mesiacoch je však kráľom Dacia Sandero.
V nižšej strednej triede s a v Európe minulý rok diali divy. Čínske MG 4 skončilo tesne za prvou päťkou a Octavia sa celkom slušne dotiahla na prvý Golf.
Európskym kráľom sa stal v roku 2023 prvýkrát elektromobil, Sanderu patrí 2. priečka a Škoda má v rebríčku top 50 až 5-násobné zastúpenie.
Záujem o malé autá nie je veľký, navyše z trhu úplne odišli dva niekdajšie bestsellery - Ford Fiesta a Nissan Micra.
Po zlacnení v rebríčku stúpa Ford Puma, darí sa novému Cliu a čínske MG ZS sa už tiež stabilne usadilo medzi top 50 európskymi bestsellermi.
V Európe dominuje silná štvorka, tvorená Daciou Sandero, Oplom Corsa, Peugeotom 208 a Renaultom Clio. Ostatné autá zaostávajú.
Po 7 mesiacoch najviac percentuálne rástli predaje Tesle Model Y, Dacii Jogger a Toyote Aygo X. Najviac klesali Toyote Corolla, Peugeotu 3008 a Peugeotu 208.
V kategórii kupé/kabrio je európskym bestsellerom model, ktorý by ste naozaj nečakali.
Ak by niekto ešte pred pár rokmi tvrdil, že najpredávanejším autom v Európe bude Tesla Model Y a dvojkou Dacia Sandero, mnohí by si asi poklopali prstom na čelo.
Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
V počte umiestnení v európskych rebríčkoch TOP 10 dominovala Toyota.
Dacia v januári tohto roku predala viac áut ako Peugeot alebo Kia.
Najpopulárnejšou európskou značkou je Toyota, po nej nasleduje Volkswagen a treťou je Škoda.