V nižšej strednej triede s a v Európe minulý rok diali divy. Čínske MG 4 skončilo tesne za prvou päťkou a Octavia sa celkom slušne dotiahla na prvý Golf.
Európskym kráľom sa stal v roku 2023 prvýkrát elektromobil, Sanderu patrí 2. priečka a Škoda má v rebríčku top 50 až 5-násobné zastúpenie.
Záujem o malé autá nie je veľký, navyše z trhu úplne odišli dva niekdajšie bestsellery - Ford Fiesta a Nissan Micra.
Po zlacnení v rebríčku stúpa Ford Puma, darí sa novému Cliu a čínske MG ZS sa už tiež stabilne usadilo medzi top 50 európskymi bestsellermi.
V Európe dominuje silná štvorka, tvorená Daciou Sandero, Oplom Corsa, Peugeotom 208 a Renaultom Clio. Ostatné autá zaostávajú.
Po 7 mesiacoch najviac percentuálne rástli predaje Tesle Model Y, Dacii Jogger a Toyote Aygo X. Najviac klesali Toyote Corolla, Peugeotu 3008 a Peugeotu 208.
V kategórii kupé/kabrio je európskym bestsellerom model, ktorý by ste naozaj nečakali.
Ak by niekto ešte pred pár rokmi tvrdil, že najpredávanejším autom v Európe bude Tesla Model Y a dvojkou Dacia Sandero, mnohí by si asi poklopali prstom na čelo.
Šesť značiek zaznamenalo v Európe vo februári trojciferný nárast. Päť z nich bolo čínskych, šiestou Alfa Romeo.
V počte umiestnení v európskych rebríčkoch TOP 10 dominovala Toyota.
Dacia v januári tohto roku predala viac áut ako Peugeot alebo Kia.
Najpopulárnejšou európskou značkou je Toyota, po nej nasleduje Volkswagen a treťou je Škoda.