Dopravu na D3 ochromí výstavba chýbajúceho úseku, ktorá potrvá roky. Okrem toho sú tu aktuálne opravy úsekov, budú trvať celé leto. Lepšie na tom nie je ani D2.
Úsek s dĺžkou 9,6 kilometra zahŕňa nové odpočívadlo, 22 mostov a jednu križovatku. Stáť bude vyše 260 milión eur bez DPH.
Leto prinesie vlnu opráv na hlavných ťahoch – tunely, mosty aj diaľnice čakajú uzávery. Kde sa zdržíte a ktorým úsekom sa radšej vyhnúť tento víkend?
NDS sľubuje rýchlejšiu výstavbu, menej zápch a bezpečnejšiu jazdu naprieč Slovenskom. Aké zlepšenie príde?
Všetky tri chýbajúce úseky diaľnice D3 už majú vydané rozhodnutie v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).
Vyplýva to z rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie, ktorý vyhovel časti námietok podaných neúspešným uchádzačom.
V obstarávaní na výstavbu úseku Oščadnica - Čadca, Bukov, II. polprofil predložilo najvýhodnejšiu ponuku združenie stavebných spoločností s vedúcim Váhostavom.
Cena úseku je predbežne 307 miliónov eur bez DPH. Bude na ňom 22 mostov, 1 križovatka, koridor pre zver a odpočívadlo.
Úseky Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto - Oščadnica sa začnú stavať v septembri 2025, úsek Oščadnica - Čadca, Bukov s druhou tunelovou rúrou v Horelici sa začne stavať už v marci 2025.
Predpokladaná hodnota zákazky je 306 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Národná diaľničná spoločnosť spúšťa údržbu na takmer dvoch kilometrov diaľnice D3 v jednej z jej najfrekventovanejších častí.
Národná diaľničná spoločnosť predstavila záverečnú správu EIA k pripravovanému úseku D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto.
Predpokladaný začiatok samotnej stavby na úseku Žilina Brodno-Čadca je jún 2026.
Vodiči úsek obchádzajú cez mesto a stoja v kolónach už od Kysuckého Nového Mesta.
Polícia vyšetruje kto Audi A4 vlastne šoférov, vozidlo sa po nehode prevrátilo.
Česi a Poliaci nadväzujúce úseky práve dokončujú. My sme s výstavbou ešte ani nezačali.
So sumou 47,6 milióna eur na kilometer by tento úsek patril medzi najdrahšie diaľnice na Slovensku bez tunela.
Náklady NDS na stavbu privádzača, ktorý napojí Kysucké Nové Mesto na budúcu D3, po viac ako roku vzrástli takmer o milión eur.
Dokončenie diaľnice je podľa analytikov ÚHP prioritou z 2 dôvodov: súčasná cesta kapacitne vôbec nestačí a do roku 2030 musíme dobudovať transeurópsku dopravnú sieť (TEN-T).
Národná diaľničná spoločnosť podpísala 22. decembra zmluvu na výstavbu diaľničného privádzača z Kysuckého Nového Mesta na diaľnicu D3.