Projekt D1/D4 má pred sebou ďalší medzník. V najbližších dňoch odštartuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS) etapu rekonštrukcie pôvodnej vozovky D1 za Bratislavou.
Diaľničiari tak môžu rozširovať a modernizovať hlavný ťah D1.
Od pondelka budú motoristi presmerovaní na novovybudovanú obchádzkovú vetvu.
Aktuálne prebieha archeologický prieskum, prekládky sietí, projektovanie a niektoré demolačné práce.
Toto nikdy nerobte, odkázala polícia vodičom, ktorí by mali nutkanie na diaľnici cúvať. Čo hrozí vodičovi?
Nie, toto nie je záber z crash testov.
Na vnútornom obchvate Bratislavy budú platiť mýto len kamióny - a to od marca tohto roku.
V oblasti hlavného mesta je dohľadnosť do 100 metrov, ktorá je spôsobená silným snežením.
Nový, približne dvojkilometrový, úsek zatiaľ nie je napojený na ďalšiu časť obchvatu. Na to ešte treba spustiť úsek Vajnory – Ivanka pri Dunaji.
Predpokladaná hodnota zákazky je 127.060.276 eur bez DPH.
Chýbajúcu križovatku D1D4 považuje Doležal za jedného z "najškaredších kostlivcov", ktorých zdedil.
Ďalšie časti rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4 budú môcť motoristi využívať už v auguste.
Jednotlivé úseky nultého obchvatu sú z technického hľadiska takmer hotové a sú pripravené na odovzdanie do užívania vodičom.
Hlavný zhotoviteľ stavby spoločnosť D4R7 Construction aktuálne počíta s ukončením hlavných prác na obchvate v lete.
Výstavbu R4 a vybudovanie obchvatu Prešova považuje ministerstvo dopravy za dôležitú, no nemôže ju uprednostniť pred diaľnicou D3 na Kysuciach či inými úsekmi diaľníc na Slovensku.
Od nedeľného popoludnia je otvorená časť rýchlostnej cesty medzi Holicami a Bratislavou.
Prechod cez Dunaj v rámci budovanej D4 zahŕňa štyri navzájom spojené mosty.
Koncesionár musí preukázať, že stavba je v poriadku z hľadiska životného prostredia.
Minister dopravy a zhotoviteľ vidia situáciu rozdielne.
Rozostavaná diaľnica D4 môže byť odstránená ešte pred jej dokončením.