Francúzsky minister životného prostredia Nicolas Hulot uviedol, že do roku 2040 krajina galského kohúta zakáže všetky benzínové a dieselové vozidlá.
Bavorská metropola Mníchov uvažuje, že zakáže dízlovým autám jazdiť po meste.
Rebríček najsilnejších sériových naftových motorov má nové poradie. Prepísalo ho Audi SQ7 s 8-valcom 4,0 TDI. Na jeho 320 kW a 900 Nm krútiaceho momentu nebude stačiť ani pripravované 6-valcové quad-turbo z Mníchova.
Nie, naftové motory ešte nie sú na odpis. Dokonca ani v koncerne VW, ktorý je ťažko skúšaný aférou Dieselgate. Rozhodol, že naftu bude tankovať aj ultraluxusné SUV Bentley Bentayga. Vlastne pôjde o prvý Bentley so vznetovým motorom.
Niektoré osobné autá s naftovým motorom by pre unáhlené sprísnenie emisných testov mohli príliš zdražieť.
Taliansko otestuje na vzorke tisíc áut všetky dieselové modely dostupné na tamojšom trhu.
Autorsky vyvinutý diesel plánuje Suzuki použiť zatiaľ len v Indii. No ktovie. Downsizing možno privedie tento avantgardný naftový dvojvalec aj do Európy.
Ešte pred tridsiatimi rokmi by asi málokto predpovedal, že naftu budú tankovať autá so zrýchlením na stovku pod šesť sekúnd. Stalo sa. Dieselové motory sa výkonmi aj kultivovanosťou priblížili tým benzínovým. Toto je rebríček tých najlepších.
Šeťvalcové modely Subaru z Európy už nadobro odišli. Teraz sa tak má stať v globálnom meradle. Vraj o ne nie je záujem. Nahradia ich menšie turbá.
Medzinárodná komisia pre čistotu dopravy ICCT zmerala reálne emisie oxidov dusíka pätnástich vozidiel splňujúcich najprísnejšiu emisnú normu Euro 6. Výsledky sú katastrofálne.
Príchod malého dieselu od Mazdy nie je prekvapením. Demonštrovala ho už v Ženeve pod kapotou konceptu Hazumi. Až teraz však prezradila prvé oficiálne technické údaje.
Britský malovýrobca športových áut Trident predstavil najrýchlejší sériový diesel sveta. K zadným kolesám posiela neskutočných 492 kW.
Honda plánuje rozšíriť ponuku motorov tretej generácie Jazzu po prvýkrát o naftový agregát. Určený je však zatiaľ len pre Indiu. Súvisí to s vládnou podporou predaja dieselových áut na tamojšom trhu.
Britský Jaguar odolával naftovým motorom celé desaťročia. Prvý dieselový „Jag“ prišiel na svet až v roku 2003. Bez nafty by však už táto britská značka pravdepodobne neexistovala. Osem z desiatich Jaguarov dnes totiž tankuje diesel.
Do dejín vstúpil predovšetkým ako vynálezca vznetového motora, ktorý nesie jeho meno, ale svetu dal aj polozabudnutú utopistickú teóriu nazvanú Solidarizmus.
Po verzii na zemný plyn obohatí Tata ponuku Nana aj o modifikáciu tankujúcu naftu. Indická automobilka si od nej sľubuje zvýšenie odbytu.
Peugeot experimentoval s dieselovými motormi pre osobné autá už začiatkom tridsiatych rokov. Nakoniec ho však predbehol Mercedes-Benz modelom 260D.
Novej Panamery sa dočkáme najskôr v roku 2015. Jej atraktivitu by však mala zatiaľ zvýšiť silnejšia dieselová verzia, ktorej výkon vzrástol o rovných 20 %.
Po prvej snímke siluety nového Avante prichádza Hyundai s ďalšími oficiálnymi fotografiami novinky, ktorá si v Európe ponechá názov Elantra. Najväčšou zmenou bude naftový motor pod kapotou.
Model, o ktorom nebolo spočiatku jasné, či vôbec dorazí na európske trhy, dostane nakoniec aj naftový motor.