Nemecký súd vytvoril precedens.
Chápadlá kauzy Dieselgate zasahujú ďalšie a ďalšie automobilky. Najnovšie čelia podozreniu z inštalácie nelegálneho emisného softvéru aj Jeep a Suzuki.
Japonská automobilka Mitsubishi čelí v Nemecku vyšetrovaniu.
Nemecký VW začal rokovania s vlastníkmi áut poškodených jej emisnou kauzou o urovnaní.
Už takmer 6000 Čechov žaluje prostredníctvom spoločnosti Safe Diesel automobilku Volkswagen (VW).
Viac ako štvrtina vykúpených áut z emisnej aféry Dieselgate skončí v USA na šrotovisku.
Žalobu na koncern Volkswagen podali nielen tisíce nemeckých majiteľov naftových vozidiel dotknutých aférou Dieselgate, ale aj tí českí. A môžu uspieť. Dostať by mohli každý až 220 000 českých korún.
Regionálny súd v Karslruhe rozhodol minulý piatok v neprospech koncernu Volkswagen v prípade naftových vozidiel vybavených softvérom. Stalo sa tak prvýkrát.
Aféra Dieselgate z roku 2015 nemá konca. Porsche bude musieť zaplatiť za nelegálny softvér vo svojich naftových modeloch pokutu vo výške 535 miliónov eur. A urobí tak so sklopenými ušami.
Nemecko vedie vojnu proti nafte. Dieselov ubúda od vypuknutia kauzy Dieselgate. V januári sa však stal malý zázrak.
V Nemecku panuje antidieselová horúčka. Mníchov sa však postavil na odpor. Zákaz dieselov odmieta.
Dieselovým autám v Nemecku zvoní umieračik. Ich hrobárom majú byť emisie, ktorými vraj znečisťujú ovzdušie. Je to však naozaj tak?
Koncern Volkswagen už pozná za Atlantikom cenu svojho prešľapu s klamlivým emisným softvérom. A teraz prišiel rad aj na koncern FCA. Bude to bolieť.
Nemecko vidí ako jedno z riešení emisnej krízy naftových motorov úpravu starších vozidiel s dieselovými motormi. Technologicky to možné je, ale automobilky sa zdráhajú.
Začiatkom tohto roka obehli svet fotografie státisícov naftových áut, ktoré musel koncern VW odkúpiť od majiteľov a skladovať na obrích parkovacích plochách. Čo je s nimi dnes?
To, že počet zákazov vjazdu starších dieselov do nemeckých miest pribúda, je realitou. No o dva roky to môže byť oveľa horšie.
Do niektorých nemeckých miest platia prvé zákazy vjazdov naftových automobilov.
Kauza Dieselgate pokračuje. Nemecko stále hľadá spôsob, ako znížiť emisie starších naftových áut. V pláne je úprava hardvéru v cene 3 000 eur na jedno vozidlo.
Aféra Dieselgate už koncern VW stála 27 miliárd eur. A suma nemusí byť konečná. K naftovým motorom sa môžu pridať tie benzínové.
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.