Nemecká prokuratúra vymerala koncernu Volkswagen pre emisný podvod pokutu vo výške jednej miliardy eur. Volkswagen to prijal a priznal zodpovednosť.
Odvráti nový systém úpravy spalín koniec naftových motorov? Nemecká spoločnosť Bosch je optimistická. Jej zariadenie vraj dokáže zraziť emisie nebezpečného oxidu dusíka hlboko pod povolený limit.
Nemecký autoklub má dobré správy, ktoré by mohli upokojiť paniku okolo naftových motorov. Tie najnovšie sú vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie a dokážu podliezť emisné limity pre NOx. Potvrdzuje to test troch modelov.
Nemecko zachvátila dieselová panika. Strašiak zákazu vjazdu dieselových áut do centier miest vedie nielen k hromadnému zbavovaniu sa starých vozidiel, ale aj k poklesu záujmu o tie nové. Výsledkom sú extrémne zľavy.
Ak návrh prestavby starších naftových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6 prejde, môže to znamenať koniec dieselov v Európe.
Nikde inde na svete by ste nenašli parkovisko s toľkými vozidlami s naftovým motorom. Nachádza sa v kalifornskej púšti blízko Victorville. Samozrejme, ide o autá dotknuté v USA kauzou Dieselgate.
Mníchov sa pripravuje na ohlásené reštrikcie voči naftovým autám v Nemecku. Majitelia dieselových BMW ich budú môcť vrátiť. Cieľom je ale presný opak.
Taliansko-americký koncern FCA nechce mať do štyroch rokov v osobných autách žiadne dieselové motory. Taký je strategický plán automobiliek Fiat a Chrysler, ale aj ďalších ich značiek.
Dnešné rozhodnutie spolkového správneho súdu v Lipsku môže ovplyvniť celý automobilový priemysel. Odobrilo totiž postup nemeckých miest, ktoré plánujú zákaz vjazdu naftových áut. Tieto zákazy považuje súd za prípustné.
A je to tu. V Zuffenhausene oficiálne potvrdili, že Porsche s okamžitou platnosťou zastavuje produkciu všetkých modelov s naftovým motorom. A to definitívne.
Podľa americkej organizácie ICCT produkujú súčasné naftové motory len o málo menej CO2 na kilometer ako tie benzínové. Pritom sú neporovnateľne drahšie.
Nespokojní slovenskí majitelia naftových VW zapojených do kauzy dieselgate majú šancu na odškodné.
MARIÁN REPA: Oxid dusičitý (NO2) je prudko jedovatá látka, ktorá dráždi sliznicu dýchacích ciest a človeka môže zabiť.
Volkswagenu dovolili úrady opäť predávať autá dotknuté kauzou Dieselgate. O záujem nemajú núdzu. Aj vďaka enormným zľavám.
Dva roky od vypuknutia kauzy Dieselgate nie sú v Nemecku stále dokončené úpravy áut, ktoré boli vybavené softvérom na manipuláciu s emisiami. Ich majitelia sa totiž do servisov nehrnú. Úradom dochádza trpezlivosť, a tak zvyšujú tlak.
Ekológovia volajú v súvislosti s aférou Dieselgate po úprave starších naftových motorov. Nie je to však lacné. Za cenu konverzie na Euro 6 si môžte kúpiť nové malé auto.
Nemci sa odvracajú od naftových áut. Najmä obyvatelia miest, kde dieslom hrozia zákazy vjazdu do centra. Výsledkom je strmý prepad ich cien, ktoré napríklad v Stuttgarte alebo v Mníchove klesli aj o 20 percent.
Začiatkom augusta sa nemecké automobilové koncerny VW, Daimler a BMW dohodli, že do servisov zvolajú 5,3 milióna naftových áut, aby pomocou úpravy softvéru znížili ich emisie oxidov dusíka. Podľa nemeckých ekológov to však na ozdravenie ovzdušia stačiť nebude.
Modernejšie testy áut, ktoré vstupujú na európsky trh, sú súčasťou nových pravidiel typového schválenia motorových vozidiel. Súhlasili s nimi členské krajiny Európskej únie.
Kauza Dieselgate mení nálady zákazníkov v západnej Európe. Podiel predaja naftových áut klesá. V apríli padli registrácie dieselov na osemročné minimum.