Ak bude aféra Dieselgate stáť viac, ako Voklswagen predpokladá, je možné, že koncern pristúpi k predaju niektorých značiek. To je ale naozaj až krízový scenár.
Po vypuknutí aféry Dieselgate, ktorá sa týka približne 11 miliónov áut rôznych koncernových značiek vrátane Škody, nemecký automobilový gigant priznal aj nezrovnalosti v emisiách CO2. Teraz sa ale ukázalo, že dotknutých áut je menej než predpokladal. Pozrite sa, ktoré to sú.
Volkswagenu sa za Atlantikom nedarí. Po vypuknutí emisnej aféry stráca i tak slabý podiel na americkom trhu. V novembri jeho odbyt klesol o takmer štvrtinu.
Koncern VW zverejnil informácie o úprave naftových motorov, ktoré v reálnej prevádzke púšťajú do ovzdušia niekoľkonásobne vyššie hodnoty oxidov dusíka, ako je povolené. Riešenie šokuje nízkou cenou.
Naftové motory EA 288, spĺňajúce emisnú normu Euro 5 a Euro 6, neobsahujú podľa Volkswagnu žiaden softvér, ktorý by predstavoval neprípustné zariadenie pre riadenie emisií. Tvrdí to na základe interného vyšetrovania.