Európska komisia hasí požiar po tom, čo nemecký minister dopravy Volker Wissing vypustil "dieselového džina" z fľaše.
Bol to veľký humbug, keď ekologická organizácia Deutsche Umwelthilfe v roku 2018 dosiahla zákaz vjazdu starších naftových áut do ich centier. Hamburg či Berlín ich však už rušia.
Európska únia schválila zákaz predaja nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035. Zákazníci sa s tým však nestotožňujú tak, ako by si politici priali.
Je to neuveriteľné, ale motory spaľujúce naftu sa postupne vytratia aj z francúzskych áut.
Najnovšie čísla Európskej asociácie výrobcov vozidiel ACEA sú veľavravné. Hoci v posledných rokoch emisie CO2 stúpli, úsporných naftových áut ubúda.
Nemecká automobilka Volkswagen je pripravená vyplatiť kompenzácie svojim zákazníkom, ktorých poškodila emisná kauza firmy. Chce tak ukončiť dlhodobé spory.
Kým nemecké mestá obmedzili vjazd starších naftových áut len na niekoľko ulíc, v katalánskej metropole im dali stop v polovici mesta.
Je to paradox, dieslom sa dnes začína dariť práve tam, kde im nedávno zakázali vjazd do centier miest.
V Paríži nesmú od tohto pondelka jazdiť dieselové autá staršie ako 13 rokov. Rozhodla o tom parížska radnica.
V Európe vlani predaj naftových áut klesol. V Nemecku je však vývoj v posledných mesiacoch opačný. Znamená to, že Nemci opäť veria nafte? Nie.
Ešte pred pár týždňami sa zdalo, že naftovým autám zvoní v Nemecku umieračik. Už 12. marca však môže byť všetko inak.
Nemecko vedie vojnu proti nafte. Dieselov ubúda od vypuknutia kauzy Dieselgate. V januári sa však stal malý zázrak.