Nemecká verejnosť nevidela bývalého generálneho riaditeľa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna na verejnosti už roky.
Aj Mercedes-Benz patril k automobilkám, ktoré sa pred rokmi rozhodli presvedčiť amerických zákazníkov, že nafta môže byť skvelé palivo pre ich osobné autá.
V Nemecku spustil koncern VW systém „výkupu“ starých dieselových áut. Majitelia tak môžu počítať s prémiou na nákup nového.
Škandál nemeckých automobiliek pri falšovaní testov emisií má nový rozmer. Pri vyšetrovaní sa ukázalo, že škodlivosť výfukových plynov testovali aj na ľuďoch.
Asi 300 000 naftových áut v Nemecku si nevie nájsť nového majiteľa. Dôvodom je strašiak zákazu vjazdu do centier veľkých miest. Ich cena padá a hromadia sa.
Už v januári sa objavili spoza Atlantiku informácie o podozreniach z kamuflovania emisií zo strany taliansko-americkej automobilky Fiat Chrysler. Ukázali sa ako pravdivé.
Koncern Volkswagen nemá v USA stále schválený plán nápravy kauzy emisne zmanipulovaných naftových áut. Federálny súd teraz však priostril. Definitívne karty musí automobilka vyložiť na stôl 24. marca.
Už to vyzeralo, že sa Volkswagenu podarí v USA pomocou zmeny softvéru, nového katalyzátoru a bonusov pre zákazníkov dotknutých aférou Dieselgate, zahladiť úspešne následky emisného škandálu. Proti jeho plánom sa ale ozval kalifornský úrad pre čistotu ovzdušia.