Súčasní štvrtáci chodili do školy menej ako tí pred rokom alebo dvomi, ktorým maturity zrušili.
Čo ponúkajú študentom ako pridanú hodnotu do budúcnosti na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite (SPU) v Nitre? Pýtali sme sa rektorky Klaudie Halászovej.
MARIÁN REPA: Minister Gröhling preto predstavil plán, ako bude vyzerať nový školský rok. Dobrá správa je, že školy sa už nebudú zatvárať plošne. Zlá, že aj zaočkované deti sa budú napokon asi učiť dištančne.
Videoseriál pre žiakov, študentov a rodičov pomôže rozhýbať telo po čase strávenom za počítačom.
Žiaci základných a stredných škôl sa budú učiť naďalej dištančne.
Tento rok sa maturanti vyhnú externej časti skúšky, upravila sa aj klasifikácia žiakov.
MARIÁN REPA: Väčšina žiakov sa vzdeláva dištančne. Zatiaľ síce presne nevieme, aký dosah na ich vzdelanie bude mať táto forma výučby, no intuitívne tušíme, že asi neprispeje k jej zlepšeniu.
Učiteľ zo Základnej školy v Skýcove Jozef Zvolenský sa po prvej vlne pandémie pustil do nakrúcania videí. S pomocou papiera, fixky a Lega. A aký je výsledok?
Premiér Matovič v novembri povedal, že posielať státisíce detí do škôl je doslova smrť. Ukazuje sa, že je to naopak. Pre krajinu je „smrť“ dlhodobá izolácia detí a dospievajúcich.
Uviedol to minister Gröhling po mimoriadnom rokovaní vlády. Priblížil, že nasledujúce dni budú zverejňované jednotlivé uznesenia a manuály pre školy.
Predsedníčka strany a vicepremiérka Veronika Remišová tvrdí, že deti nemôžu byť rukojemníkmi politických sporov.
ĽUBOMÍR PAJTINKA: Školstvo je v hlbokej kríze – rozpadol sa celý systém vzdelávania, proces je v chaose – niekto sa učí, niekto nie, niekde sa učia také, inde onaké veci, stratila sa nadväznosť učiva.
MARIÁN REPA: Čoraz viac sa ukazuje, že dištančné vzdelávanie má svoje limity. Ak vzdelanie považujeme za najvyššiu hodnotu, mali by sa brány škôl čo najskôr otvoriť.
Vyplýva to z výsledkov prieskumu mimoparlamentnej strany Spolu medzi rodičmi žiakov na druhom stupni ZŠ.
MARIÁN REPA: Keď vedenie krajiny rozhodne, že sa otvoria brány kostolov, no nechá zatvorené školy, veľa to napovedá o jej prioritách...
Zvýšili sa ťažkosti žiakov základných škôl v správaní, boli nepokojnejšie, nepozornejšie. Naopak, ako prišlo leto, žiakom sa viac uľavilo.
Aj vysoké školy museli reagovať na pandémiu. Dištančnú výuku si vyskúšali už počas prvej vlny, dnes sa stáva štandardom. Zisťovali sme, ako fungujú.
Tráviť čas za počítačom sa dá aj efektívne. Treba si dať pozor na rušivé momenty a dodržiavať pravidelné prestávky.
Dlhoročný pedagóg prezradil pocity učiteľov, ale aj skúsenosť žiakov s dištančným vzdelávaním.
Stravovacie návyky môžu výrazne ovplyvniť zdravie detí v budúcnosti, preto je edukácia v tomto smere nesmierne dôležitá.