Elektrické autá sa zatiaľ konvenčným vozidlám nedokážu vyrovnať v niekoľkých ohľadoch. Jedným z najpodstatnejších je maximálny dojazd.
Len nedávno vynovené SUV Citroën C5 Aircross prichádza s ďalšou inováciou.
Krátky dojazd je najväčším zdrojom obáv potenciálnych záujemcov o elektrické autá. A nie bezdôvodne.
Dojazd elektrických áut je najväčším strašiakom vlastníctva elektromobilu. Až také zlé to ale nie je.
Achillovou pätou elektromobilov sú ich batérie. To ale neznamená, že nemožno dosiahnuť pokrok v konštrukcii aj v iných oblastiach.
Aký je reálny dojazd elektrického Nira v zime, a koľko stojí nabíjanie na rýchlonabíjacích staniciach? Na to sme sa zamerali v našom ďalšom teste kórejského elektromobilu.
Elektrické autá majú stále kratší dojazd ako tie konvenčné. To by nemusel byť problém, ak by bola k dispozícii dostatočná nabíjacia infraštruktúra. Lenže nie je.
Je tu ďalšia technológia, ktorá by mohla odstrániť najväčšie nevýhody elektromobilov. Na trh sa ale tak skoro nedostane.
Tesla S Long Range Plus je prvým elektrickým autom, ktoré na jedno nabitie zvládne absolvovať 400 míľ, teda 647 km! A to podľa najprísnejšej americkej normy EPA.
Metóda merania spotreby paliva či elektriny známa pod skratkou WLTP je presnejšia ako stará NEDC. Stále však nedokáže zohľadniť odchýlku spôsobenú počasím.
Dojazd elektromobilov je stále citlivou témou. A hoci sa výrobcovia snažia obavy zákazníkov bagatelizovať, realita je iná. Niektoré elektrické autá klamú aj o 25 %.
Elektrický derivát kórejského crossoveru sľuboval zákazníkom úctyhodný dojazd. Pri meraní spotreby energie však došlo k chybe a pôvodný údaj museli opraviť. Chyby sa dopustila externá firma.
Cena palív sa v rôznych častiach sveta radikálne líši. Kým v Iráne prejde Ford Fiesta za 50 € 3 790 km, v Nórsku len 459! A Slovensko?
Dojazd elektrických áut je stále horúcou témou. Patrí totiž k neuralgickým bodom ich rozšírenia. Teraz sa naň pozrel britský magazín What Car?. A zistil to, čo všetci tušíme.
Návšteve čerpacej stanice sa nevyhne žiaden motorista. A keďže na „pumpu“ radi nejazdíme, dotankujeme, až keď sa rozsvieti kontrolka. Koľko kilometrov máme ale vlastne ešte k dispozícii?
Vyzerá to, že nás čakajú tri „dopravné“ revolúcie, ktorých dôsledkom môže byť aj to, že mestá zásadne zmenia svoju tvár. K lepšiemu.