Klesajú aj počty dopravných nehôd, ťažkých zranení či usmrtených.
Polícii dochádza trpezlivosť. Od začiatku roka eviduje 148 smrteľných nehôd. Reakciou budú rozsiahle kontroly.
Technológia virtuálneho bezpečnostného pásu vo forme mobilnej aplikácie by mohla znížiť riziko zrážok s chodcami.
Kým vo Švédsku zahynulo vlani na cestách „len“ 29 ľudí na milión obyvateľov, v Rumunsku to bolo štyrikrát viac.
Chcete, aby bol na slovenských cestách konečne poriadok? Môžete prispieť aj vy.
Podľa štatistík viacerých poisťovní vozidlá s elektrickými batériami majú oveľa viac nehôd ako automobily s klasickými spaľovacími motormi.
V rámci Európy podľa Lučanského patríme medzi krajiny s najnižším počtom smrteľných nehôd.
O rizikách rýchlej jazdy vie hádam každý. Už menej sa však hovorí o nebezpečenstve, ktoré spôsobuje príliš pomalé jazdenie.
V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ide o deväťpercentný pokles.
Hoci je dopravných nehôd menej, pribudlo na cestách mŕtvych.
V autách pribúdajú elektronické systémy, ktoré majú zabrániť chybným rozhodnutiam za volantom. Výsledkom by mala byť nižšia nehodovosť. Je to ale naopak.
MARTIN KRNO: Benevolentnejší prístup ministerstva vnútra a zákonodarcov nepriniesol žiadané zlepšenie, a tak sa pristupuje k prísnejším legislatívnym opatreniam.
Mimoriadnu kalamitnú situáciu vyhlásili v desiatkach obcí Žilinského kraja.
Islandská polícia požiadala turistov, ktorí do krajiny prichádzajú pozorovať polárnu žiaru, aby sa kvôli tomu neprestali venovať šoférovaniu.
Svetová zdravotnícka organizácia WHO zverejnila štúdiu fatálnych nehôd na cestách. Aj tento rok budú stáť za približne 1,35 milióna zmarenými životmi.
Ranné sneženie ovplyvnilo situáciu na cestách.
Krajské riaditeľstvo PZ v BA opätovne apeluje na vodičov, aby jazdili bezpečne a plne sa venovali vedeniu vozidla.
Z hľadiska príčin nehôd je najčastejšou nevenovanie sa vedeniu vozidla.
Nové autá predávané v EÚ budú po roku 2021 obsahovať viac techniky a nových bezpečnostných prvkov. Cieľom je, aby sa úmrtnosť na cestách do roku 2050 priblížila čo najviac k nule.
Na ABS, stabilizačný systém ESC či meranie tlaku v pneumatikách sme si už zvykli. Od roku 2021 však budú musieť byť autá povinne vybavené ďalšími prvkami. Napríklad aj kontroverzným detektorom alkoholu.