Daň vo výške tisíc dolárov by zodpovedala približne sume, ktorú majitelia spaľovacích áut odvedú do fondu na opravy ciest za 10 rokov.
Poliakom máme čo závidieť. Dotácia na elektromobil môže dosiahnuť až 9 500 eur.
Podľa Olafa Scholza je jedinou možnosťou ako reštartovať trh s elektromobilmi zavedenie dotácií na ich nákup v celej EÚ.
Nemci stopli dotácie na elektroautá úplne, Francúzi ich s okamžitou platnosťou výrazne okresali.
Dotácie by sa po novom nemali vzťahovať na Teslu alebo čínsky BYD, ale iba na elektromobily vyrobené v Nemecku, tvrdí saský predseda vlády Stephan Weil.
Pozrite si prehľad dotácií naprieč Európou. Závidieť môžeme Čechom, Maďarom, Poliakom aj Rakúšanom.
Stúpenci elektromobility v Poľsku už viac ako dva roky vyzývajú na zmeny v dotačnej politike vrátane výraznej podpory pre menej majetných vodičov.
Elektromobilom sa však nedarilo. Problémom je ukončenie dotačného programu. Spaľovacím autám sa relatívne darilo.
V krajinách, kde zrušili dotácie na elektorautá, ich ceny zrazu "zázračne" klesli. Najnovšie sa tak deje v Nemecku.
Finančná podpora nákupu elektrických áut by mohla dosiahnuť v Taliansku až 13 750 eur. Zvýhodnené budú zároveň autá vyrobené v Taliansku.
Nemecká vládla s okamžitou platnosťou "stopla" dotácie na elektromobily. Výrobcovia ich však budú vyplácať za ňu, inak by ich elektroautá boli takmer nepredajné.
Od roku 2016 poskytli Nemci na dotácie kúpy elektrických áut vyše 10 miliárd eur, len v tomto roku to bolo 2,4 miliardy.
Nové environmentálne kritériá sú stanovené tak, aby z nároku na dotácie pri kúpe vylúčili čínske elektromobily, no neohrozili francúzskych výrobcov.
V podpore elektromobility sme na chvoste celej EÚ. Dotácie na podporu kúpy elektrických áut by aspoň čiastočne mohli zmierniť naše zaostávanie.
Nemecký minister dopravy vyhlásil, že elektromobilita zatiaľ necháva priveľa otázok nezodpovedaných a treba sa pozrieť aj na iné alternatívy.
Na Cypre poskytujú dotáciu na nákup elektromobilu až 19-tisíc eur, vo Francúzsku 5-tisíc, no napríklad vo Švédsku alebo Švajčiarsku ich už nedotujú.
SEVA navrhuje dotácie vo výške 5 000 eur bez obmedzenia hornej hranice ceny bezemisného vozidla.
Aby sa vyhli obvineniu z protekcionizmu, Francúzi chcú sledovať uhlíkovú stopu výroby elektromobilov a na jej základe rozhodovať o dotáciách.
Podľa britských politikov je elektromobilov už dosť, ďalšiu nadštandardnú podporu už nepotrebujú.
Nový zákon by znamenal, že prakticky žiadny európski a ani japonskí výrobcovia nebudú môcť v USA predávať elektromobily za zvýhodnené ceny.